Sva oprema za video nadzor povezana je u Centru za daljinsko upravljanje Infrastrukture železnice Srbije u Topčideru odakle se u realnom vremenu prati situacija na svim putnim prelazima između Resnika i Valjeva.
Postavljanje video nadzora na barskoj pruzi omogućeno je zahvaljujući ugradnji optičkog kabla u dužini od 102 kilometra, od čega 78 kilometara duž pruge Resnik - Valjevo i 24 kilometra u beogradskom železničkom čvoru.
Infrastruktura saopštava da su za ugradnju optičkog kabla izdvojile je 600.000 evra, a za postavljanje video nadzora još 250.000 evra.
Sredstva su obezbeđena iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, kojim se finansira obnova železničke infrastrukture na prugama u Srbiji, ukupne vrednosti 3,48 miliona evra.
U okviru rekonstrukcije pruge Jajinci - Mala Krsna, koja se završava avgusta 2020. godine, predviđeno je postavljanje video nadzora na još 30 putnih prelaza na toj deonici, a u okviru novih projekata koje će Infrastruktura železnice Srbije realizovati naredne godine zahvaljujući sredstvima iz kredita Svetske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, još 100 putnih prelaza biće u sistemu video nadzora.
Postavljanje video nadzora izuzetno je značajno, jer će se situacija na ovim putnim prelazima redovno pratiti, što omogućava da se u slučaju potrebe brzo i efikasno reaguje.
U slučaju bilo kakvih problema u funkcionisanju železničkog saobraćaja ili eventualnog kvara uređaja na putnim prelazima stručne službe imaće trenutnu informaciju i moći odmah da reaguju.
Istovremeno, u slučajevima nepropisnog ponašanja vozača drumskih vozila na prelazima, Infrastruktura železnice Srbije moći će na osnovu snimaka sa video nadzora da preduzima sve potrebne aktivnosti.
Deonica barske pruge Resnik - Valkevo izuzetno je frekventna, brzina vozova je nakon njene rekonstrukcije do 100 kilometar na sat, a putevima saobraća veliki broj drumskih vozila, pa će postavljeni video nadzor svakako u velikoj meri doprineti značajnom povećanju bezbednosti na putnim prelazima.