Sudari u kojima su poginule tri osobe povećale su proveru sistema automatskog upravljanja samo nekoliko meseci pre nego što je izvršni direktor Tesle, Elon Mask, planirao da izvede na ulice automobile sa potpuno samostalnim sistemom upravljanja.
U nedelju je "tesla model s sedan" velikom brzinom napustio autoput u Gardeni u Kaliforniji, prošao na crveno svetlo i udario u jedan automobil, usmrtivši dve osobe, saopštila je policija.
Istog dana drugi "model 3" udario je u parkirano vatrogasno vozilo na autoputu u Indijani, usmrtivši putnika u "tesli".
Još jedan "model 3" 7. decembra je udario policijsko vozilo na autoputu u Konektikatu, a tom prilikom srećom niko nije povređen, prenosi AP.
Specijalna jedinica za istragu nesreća Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) proučava sudar u Kaliforniji.
Agencija nije odlučila da li će se njena jedinica za specijalne nesreće baviti i sudarom koji se dogodio u nedelju u blizini Tere Hote, u Indijani.
U oba slučaja vlasti tek treba da utvrde da li je i kako korišćen Teslin sistem autopilota.
NHTSA, takođe, istražuje nesreću u Konektikatu, u kojoj je vozač policiji rekao da je automobil bio na autopilotu, Teslinom sistemu namenjenom da automobil drži u traci i na sigurnoj udaljenosti od drugih vozila.
Autopilot može i sam da menja trake.
Tesla je više puta navodila da je njen sistem autopilota dizajniran kao "samo za pomoć vozačima, koji moraju da obraćaju pažnju i budu spremni da intervenišu u svakom trenutku".
Kompanija tvrdi da je Tesla sa autopilotom sigurniji od vozila bez njega, ali upozorava da sistem ne sprečava sve sudare.
Uprkos tome, stručnjaci i zagovornici bezbednosti kažu da niz Teslinih sudara postavlja ozbiljna pitanja o tome da li su se vozači previše oslanjali na Teslinu tehnologiju i da li kompanija čini dovoljno da vozači stalno obraćaju pažnju.
Neki kritičari navode da NHTSA treba da prestane da istražuje, već da preduzme mere, poput prisiljavanja Tesle da (nekako) osigura da vozači "obraćaju pažnju kada koriste sistem".