Nemački Automobilvohe (AutomobileWoche) piše da u toj zemlji smatraju da je konstrukcija nedavno predstavljenog električnog kamioneta previše kruta da bi zadovoljila propisane bezbednosne standarde na tržištu EU.

Suviše kruta karoserija nije dobra ni za bezbednost putnika, ukoliko nema predviđenih "zona gužvanja" prilikom sudara, a nefleksibilni čelični paneli sa oštrim ivicama i uglovima mogu mnogo ozbiljnije da povrede pešake, u poređenju sa lako savitljivim elementima na prednjem braniku i maski automobila koji su projektovani da što više zaštite pešake u slučaju udara.

Prema rečima Štefana Telera, eksperta iz njemačkog sertifikacionog instituta TÜV, neophodne su značajne modifikacije osnovne strukture "tesla sajbertraka" (Cybertruck) da bi se zadovoljili kriterijumi za bezbednost putnika.

“Prednji branik i hauba moraju biti u stanju da apsorbuju energiju udara kako bi zaštitili pešake”, dodaje Teler.

On dalje navodi da na karoseriji električnog kamioneta nema elemenata koji bi se u slučaju udesa deformisali i amortizovali energiju sudara, pa će na putnike delovati ogromne sile. U tom slučaju, čak ni vazdušni jastuci neće biti od velike pomoći.

Zbog toga Teler kaže da kamionet u trenutnom obliku ne bi mogao da dobije dozvolu da se prodaje u Njemačkoj kao velikoserijski automobil.

Kako je onda moguće da je ovaj kamionet dovoljno bezbedan za SAD, ali ne i za Evropu? Pa, tako što je to u suštini lako teretno vozilo, a za tu klasu automobila ne primjenjuju se ista pravila u pogledu bezbednosti kao za putnička vozila.

A kao drugo, u Evropi bezbednost vozila ispituju EuroNCAP i druge slične organizacije koje posebno insistiraju na elementima pasivne bezbednosti, bilo da je reč o putnicima u automobilu ili o pešacima.