Prema analizi Aldžazire Balkans, vozači u regionu plaćaju putarine kao da su bogati Švajcarci.
U BiH su odvojeno analizirane putarine u Federaciji BiH (JP Autoceste FBiH) i Republici Srpskoj (Autoputevi Republike Srpske).
Na deonicu autoputa Doboj – Banja Luka vozači u proseku, za deset pređenih kilometara autoputa, plate 0,48 evra. Koristeći se autoputem kroz FBiH, vozači će izdvojiti 0,60 evra za deset pređenih kilometara.
U Hrvatskoj je analizirana gotovo celu deonicu autoputa A1, i tu su iz medijske kuće sa centralom u Sarajevu izračunali da vozači za deset kilometara autoputa izdvajaju 0,64 evra.
U državama regiona sa zatvorenim sistemom naplate (plaćane po pređenom kilometru a ne vinjetama), Srbija je najjeftinija – vozači moraju da izdvoje 0,33 evra za pređenih 10 kilometara.
U Severnoj Makedoniji znatno je drugačija cena ako se plaća u domaćoj valuti (denar) ili evrima – deset kilometara autoputa u evrima košta 0,75 evra, dok je u domaćoj valuti 30 makedonskih denara, što je oko 0,49 evra.
Na Kosovu se korištenje autoputa još ne naplaćuje, dok Crna Gora i dalje čeka prve kilometre autoputa.
Uopšteno gledano, zaključuje Aldžazira, putarine u zemljama regiona višestruko su skuplje nego u znatno bogatijim evropskim državama.
Kada bi se prosečno korišćenje autoputa po kilometru preračunalo u godišnje (kilometraža autoputa pomnožena sa 400) u Srpskoj ispalo bi da godišnja karta za deonicu autoputa od Doboja do Gradiške košta vrtoglavih 2.044 evra – višestruko skuplje od godišnje vinjete u Sloveniji, za puno manje kilometara autoputa.
Godišnja vinjeta u Sloveniji za lična vozila do tri i po tone košta 110€, u Austriji 89,20€, u Švajcarskoj je 40 franaka (37€).
U Bugarskoj i Slovačkoj vozači putničkih vozila godišnju vinjetu plaćaju 50€. Godišnja putarina za putnička vozila u Češkoj iznosi 59€, a u Rumuniji 96€.