"A sad nešto potpuno drugačije": I BMW promenio znak

Nemački proizvođač automobila BMW ima novi logo, što je najveća promena u brendiranju kompanije od kada je logo napravljen 1917. godine.

Kao što je slučaj sa brojnim drugim redizajnima logoa, koji se preduzimaju i jurnjavi za estetskim rešenjima trenutno u trendu, imali smo nedavno to i kod Folksvagena, novi logo BMW-a potencijalno žrtvuje dobro poznati identitet nemačkog giganta zarad navodne modernosti, navodi portal Verge.

Ovaj auto-gigant predstavio je novi logotip na premijeri novog modela i4.

Promene prosečnom kupcu, čak ni ljubitelju automobila, ne znače ništa ali su u dizajnersmkom smislu velike.

Prepoznatljiva bela i plava boja, inače uzete sa zastave Bavarske, još uvek su tu, ali bez tradicionalnog crnog oboda. U BMW-u su odlučili da znak modernizuju na sličan način kao rivali u Folksvagenu, odnosno pojednostavili su ga.

Prva je, i ona je naišla na pozitivne reakcije, da se BMV vratio na ravan dizajn. Znači, nema više "prostornosti", niti ikakvih trodimenzionalnalnih kerefeka i senčenje koje je uvedeno 1997. godine.

Sada je u tom smilsu znak retro – vratio se na osnovu iz 1963. godine.

bmw poreklo znaka  Youtube/ BMW

Druga promena je, izgleda, sporna. Odbačena je crna pozadina spoljnog kruga, koji je sada providan sa ciljem da bude minimalistički.

"Stari crni prsten je uklonjen, a sada novi logo zrači otvorenošću i jasnoćom", rekao je Jens Timer, viši potpredsednik kompanije, u saopštenju objavljenom na njihovom sajtu.

U Vergeu sumnjanju da su u BMW-u sve uzeli u obzir jer, pitaju, kako će izgledati logo nekog dielra tog brenda na autoputu, ili na belim automobilima, ili…

Ovako izgleda, kaže portal, kao da je neko greškom u fotošopu obrisao pozadinu pre slanja klijentu.