Očekuje se da će, nastavi li vodus da se širi ovom brzinom, doseći 113 milijardi američkih dolara samo u delu prodaje avionskih karata.
Aviokompanije voze poluprazne ili prazne aviona samo da ne bi izgubile slotove (ugovorene termine) na aerodromima, trošeći pritom velike novčane iznose i za gorivo, i za osoblje.
Razlog tome su, upozorava Buznis insajder, evropska pravila, po kojima aviokompanija mora držati otvorenim 80 odsto dodeljenih slotova ili joj preti gubitak. A jednom kada izgubite "termin" na nekom aerodromu, teško da ćete dobiti sličan.
Pojedini britanski zvaničnici nadležnim telima za aviopromet predložili da privremeno suspenduju primenu evropskih pravila o slotovima, dok traje epidemija koronavirusa.
Određene mere pomoći avioindustriji već je najavila kineska vlada. Tamošnja Uprava za civilno vazduhoplovstvo najavila je da će smanjiti aerodromske takse i naknadu za kontrolu leta, te da će odložiti primenu rasporeda letenja za predstojeću letnju sezonu.
U saopštenju objavljenom na zvaničnoj internet stranici CAAC, navodi se da će do daljeg biti suspendovana evaluacija performansi kada je reč o polascima i dolascima aviona na vreme, kao i da će vreme odobrenja za nastavak međunarodnih letova biti skraćeno, prenosi Rojters.
Iz CAAC-a su prošle nedelje saopštili da će uvesti novčanu podršku za domaće i strane avioprevoznike kako bi ih podstakli da obnove usluge i prekinu obustavu letova.