Nestašice zbog kidanja lanaca trgovine u svetu i lokalnih mera ograničenja kretanja uzrokovanih pandemijom korona virusa, doprinele su dobrom prometu ove kompanije..
Neto dobit kompanije porasla je na 2,92 milijarde dolara, ili 1,12 dolara po akciji, u trećem kvartalu tekuće fiskalne godine, završenom 31. marta, u odnosu na 2,75 milijardi dolara ili 1,04 dolara po akciji iz istog perioda 2019, izveštava Rojters.
Korporacija P&G, koja prodaje svoju robu u više od 180 zemalja sveta, zabeležila je rast prodaje u tri od pet sektora, pa su njene akcije danas na jutarnjem trgovanju na Njujorškoj berzi skočile za 1,3 procenta.
Kompanija je takođe saopštila da očekuje isplatu preko 7,5 milijardi dolara dividendi i otkup vlastitih akcija u iznosu od 7 do 8 milijardi dolara u fiskalnoj 2020. godini.
Prodaja u segmentu zdravstvenih preparata povećana je za 7%, promet u kategoriji tekstilnih i proizvoda kućne hemije je porastao za 8%, u sektoru proizvoda za bebe i žene za 6%. Sektori kozmetičkih i proizvoda za negu su jedini zabeležili pad prodaje.
Ukupna neto prodaja je u trećem kvartalu porasla za oko 5%, na 17,21 milijardi dolara, jer su potrošači pravili zalihe proizvoda u tokom poslednjih nekoliko nedelja marta.
Kada se izuzmu jednokratne stavke, kompanija je zaradila 1,17 dolara po akciji, nadmašivši procene na Volstritu za četiri centa.
Ali, uprkos ovim dobrim rezultatima, na P&G ne bi trebalo gledati kao na nekog "korona profitera", jer kompanija će samo manje loše proći nego neki drugi biznisi. Grupacija je smanjila ciljeve rasta prodaje u celoj godini na 3% do 4%, sa prvobitno targetiranog raspona od 4% do 5% procenata zbog fluktuacija na tržištima valuta.