U prvom tromesečju 2020. godine elektronska trgovina zabeležila je u Srbiji ogroman porast od oko 48%, kazuju podaci Narodne banke Srbije.
Obavljeno je 3,9 miliona transakcija kupovine roba i usluga platnim karticama i elektronskim novcem na internetu u svim valutama. To je za 48% više nego u prvom tromesečju 2019. godine, rekla je viceguverner NBS Dragana Stanić na onlajn konferenciji u organizaciji kompanije Color Media Communications posvećenoj onlajn trgovini E-COMMERCE REVOLUTION.
Stanić kaže da je povećanje transakcija platnim karticima i elektronskim novcem za kupovinu roba i usluga na internetu u dinarima na sajtovima domaćih trgovaca još značajnije, pa je tako, navodi, u prvom tromesečju 2020. ostvareno 2,5 miliona transakcija u dinarima, što je za čak 82% više nego u prvom tromesečju 2019.
Vrednosti tih transakcija u prvom tromesečju 2020 iznosila je 5,6 milijardi dinara, što je, navodi viceguverner, za oko 49% odsto više nego u prvom tromesečju 2019. godine.
Kako je rekla, u prvom tromesečju obavljeno je 816.393 transakcija u evrima, što je 12% odsto više nego u prvom tromesečju 2019.
Vrednost tih transakcija u prvom tromesečju iznosila je 32 miliona evra, što je za oko 15% odsto više nego u prvom tromesečju 2019.
Navela je da je u prvom kvartalu ove godine obavljeno 587.607 transakcija u dolarima, što je za 11% odsto više nego u prvom tromesečju 2019.
To je 13,7 miliona američkih dolara, što je povećanje od 11% odsto u odnosu na prvo tromešečje 2019. godine, kaže Stanić
U svim valutama se, navodi Stanić, beleži rast, ali da najviše raduje što je posebno visok rast na sajtovima sajtovima domaćih trgovaca.
Napomenula je da NBS prati platne usluge, odnosno koliko je puta plaćeno platnim karticama na internet stranicama, a da u te podatke nisu uključene one usluge koje se nazivaju "plaćanje prilikom isporuke",već su to podaci koji se odnose na direktne kupovine na internet stranicama trgovaca.
Navela je da elektronska trgovina beleži sve veći rast ne samo u svetu, nego i u našoj zemlji, a da je njen značaj došao do izražaja u vreme vanrednog stanja kada su građani nastojali da u skladu sa preporukama nadležnih organa što veći broj svakodnevnih aktivnosti obave od kuće, pa tako i samu kupovinu.
Za dve godine broj virtuelnih prodajnih mesta u Srbiji porastao sa 694 u prvom kvartalu 2018. godine na 1.228 na kraju prvog kvartala 2020. godine, što je rast od 77%.
To ukazuje na veliki razvoj onlajn trgovine u Srbiji koji je samo dobio zamah tokom pandemije, kada je taj kanal neko vreme bio i jedini na koji je moglo da se ozbiljnije računa.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.