Jedna kompanija koja se bavi prodajom bele tehnike i uopšte potrošačke elektronike u Beogradu, ovih dana je stavila na određene proizvode 20% popusta samo za onlajn kupovinu.
To nije ništa neobično i bilo bi za pohvalu, naročito u susret Danu žena, da nema jedne nelogičnosti.
Naime, kada kupac želi da poruči taj navodno sniženi proizvod, shvati da je isti dostupan samo u prodavnicama. To je na stranici jasno naznačeno.
Kako je to moguće, i da li prodavac sme ovo da radi, provereno je u novosadskoj filijali Udruženja za zaštitu potrošača. Kako su tamo naveli, jasno je da je reč o klasičnom triku trgovca kako bi se namamio kupac.
"Nepoštena trgovačka praksa. Da je sistem zaštite potrošača uređen i da je usvojen novi zakon o zaštiti potrošača ovakve slučajeve trebalo bi odmah sankcionisati kroz prekršajni nalog", kaže nam pravni savetnik pri NOPS, Marko Dragić.
Prema njegovim rečima, na taj način bi se verovatno stalo na kraj nepoštenoj trgovačkoj praksi koja je u poslednje vreme veoma zastupljena kod trgovaca.
"S toga nadam se da će se ubrzo to promeniti i da ce uskoro biti usvojen Zakon koji je trebalo i pre godinu dana da bude u skupštinskoj proceduri", navodi on.
Šta da radi potrošač?
"Do tada potrošacima ostaje samo opcija da trgovca prijave tržišnoj inspekciji ukoliko smatra da je oštećen i da su mu prava uskraćena", kaže sagovornik.
Onlajn šopovi su u obavezi da jasno naznače trajanje popusta
Svi onlajn šopovi u Srbiji po Zakonu o trgovini su inače u obavezi da jasno naznače trajanje popusta, odnosno od kog do kog datuma važi određeni prodajni podsticaj, podsećaju u Sektoru udruženja privrede Privredne komore Srbije (PKS) uoči prolećnih sniženja.
"Ponuda prodajnog podsticaja sadrži vrstu podsticaja, precizno i jasno određene robe ili usluge na koju se odnosi, period važenja podsticaja, sa naznakom datuma početka i datuma isteka, a u slučaju rasprodaje, naznaku 'dok traju zalihe', kao i sve eventualne posebne uslove vezane za ostvarivanje prava na podstica", ukazuju iz Sektora udruženja privrede PKS.
Prodajni podsticaj je ponuda robe ili usluge pod povoljnijim uslovima u odnosu na redovnu ponudu i to naročito sa sniženom cenom, posebnim uslovima prodaje, isporuke, sa obećanjem nagrade, sa pratećim poklonima u programima lojalnosti odnosno drugim pogodnostima" navodi se u Zakonu o trgovini.
A na sve to, pojedini očigledno zaboravljaju.
(Mondo/Telegraf.rs)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.