Putevi Srbije već nekoliko godina najavljuju mogućnost uvođenja putarina na putevima nižih kategorija za teretna vozila koja ih trenutno besplatno koriste. Sada se stiglo i do studije opravdanosti.
Ovo javno preduzeće raspisalo je tender za izradu dokumenta koji treba da analizira potrebu za uvođenjem sistema naplate putarine na novim - budućim deonicama auto-puta i na putevima nižeg reda, piše "eKapija".
Cilj studije je, kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, da pokaže isplativost uvođenja naplate putarine na pomenutim kategorijama saobraćajnica, za komercijalna vozila težine preko 12 tona. Očekuje se da dokument da odgovore na pitanja o svrsishodnosti izrade takve studije i koji sistem za naplatu putarine bi bio optimalan.
"Od uvođenja naplate putarine u Srbiji, uočeno je da veći broj teških teretnih vozila u cilju izbegavanja plaćanja putarine na auto-putevima izbegava njihovo korišćenje i kao alternativne koristi puteve nižeg reda, naročitio magistralne puteve I i II reda. Ovo dovodi do pojačanog habanja tih puteva i iziskuje dodatne troškove u njihovom održavanju, a pri tome i usporava saobraćaj na ovim putevima, dovodi do povećanja broja saobraćajnih udesa i direktno umanjuje prihod od naplate putarine na auto-putevima", kaže se u objašnjenju razloga za izradu studije.
Studija će uključiti slična rešenja u Evropi, izbor odgovarajućeg rešenja za Srbiju, tehničko rešenje sistema, procenu troškova, pregled deonica na kojima ima smisla uvođenje naplate putarine na magistralnim putevima, kao i isplativost tog sistema.
Prema ranijim spekulacijama, naplata bi mogla najpre da počne na Ibarskoj magistrali i na putu između Beograda i Niša, podseća portal. Stručnjaci kažu da potreba za naplatom putarine na putevima nižeg reda postoji i da je svrsishodna, ali ističu i da se korisnicima zauzvrat mora ponuduti određeni nivo usluge. Tender za izradu studije otvoren je do 8. oktobra.
(Mondo/eKapija)