Projekta održive mobilnosti “Smart plan“ realizovao je Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, a finansiran je putem Gradske uprave za saobraćaj i puteve.
Tokom projekta sprovedena su istraživanja i analize kompletnog saobraćajnog sistema Novog Sada, a u odnosu na pametnu mobilnost, koja predstavlja jednu od osnovnih karakteristika pametnog grada.
Pitanje upravljanja saobraćajem je u fokusu svih nas koji živimo i radimo za grad, a problemi povećanja broja putničkih vozila, smanjenja broja korisnika javnog prevoza, nedostatka parking mesta, proširenja pešačkih zona, odnosa prema biciklističkom prevozu, su hronični problemi grada.
Prema rečima redovnog profesora Fakulteta tehničkih nauka prof. dr Vuka Bogdanovića, cilј je da Novi Sad postane prepoznatljiv po održivom razvoju saobraćajnog sistema, i “Smart plan“ predlaže kratkoročne, srednjoročne i dugoročne mere, kako bi se taj cilj ostvario.
“Osim investiranja u nove saobraćajne kapacitete, veoma je bitno promeniti saobraćajnu politiku, a posebno u oblastima javnog prevoza, parkiranja, pešačenja i biciklizma. Održiva mobilnost je u zemljama EU i razvijenim gradovima sveta bazirana na smanjenju upotrebe putničkog automobila i davanju prioriteta nemotorizovanim vidovima prevoza, kao i javnom prevozu“, naglasio je prof. dr Vuk Bogdanović.
U okviru projekta izvršena su istraživanja mobilnosti, sistema javnog prevoza, uslova odvijanja saobraćaja, parkiranja i bezbednosti saobraćaja u Novom Sadu. Na osnovu tih rezultata, a uvažavajući prostorne, socijalne, ekonomske i demografske karakteristike, formiran je model putovanja na teritoriji Grada Novog Sada, koji treba da doprinese održivoj mobilnosti.
Tekst je objavljen u sklopu projekta koji je sufinansiran iz budžeta grada Novog Sada. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.