KRAJ REDOVIMA ISPRED ŠALTERA - OD SADA MOŽETE SVE ELEKTRONSKI! Evo kako da proverite uplaćivanje doprinosa u PIO fondu

Gužve na šalterima uskoro mogu da budu prošlost. Ukoliko ste zaposleni, ali niste sigurni da vam poslodavac uplaćuje doprinose za PIO, sada u svakom trenutku možete da ga proverite preko elektronskog servisa PIO fonda.

MONDO/Stefan Stojanović

Ubuduće svi građani koji budu želeli da provere da li im poslodavci plaćaju doprinose i u kojem iznosu, kao i to sa kojim datumom su prijavljeni ili odjavljeni, neće morati da odlaze u Fond za penzijsko i invalidsko osiguranje. Sve navedene informacjie sada se mogu proveriti i elektronskim putem, saopštio je PIO fond.

Ova novina će mnogo olakšati postupak provere informacija, a i pored toga gužve na šalterima će se smanjiti. Jedini razlog zbog kog građani moraju otići u Fond PIO jeste da uzmu šifru, odnosno pin kod, pomoću kojeg će im sve navedene informacije biti dostupne.

Kako navode e-Šalteru se može pristupiti preko Portala e-Uprave republike Srbije, preko sajta Fonda PIO ili diretno preko adrese e-Šaltera, www.esalter.pio.rs/

Kako bi informacije bile strogo poverljive i kako bi se obezbedila potpuna sigurnost neophodno je da uzminaje šifre bude lično, u fondu za penzijsko invalidsko osiguranje. Šifra je trajna i pomoću nje se mogu koristiti besplatno usluge o proveri informacija. Kako bi građani dobili odgovore na svoja pitanja potrebno je da na portalu Fonda PIO ukucaju svoj jedinstveni matični broj, kao i pin kod i verfikacioni sistemski kod.

Pin kod koji je dobijen u fondu PIO može biti promenjen u svakom trenutku u bilo koji šestocifreni broj. Ukoliko dođe do pogrešnog unošenja pin koda, više od 10 puta, građani se mogu obratiti Fondu PiO i dobiti novi pin kod, što je i slučaj ukoliko građani izgube pin kod.

Kako radi e-Šalter

Kada stranka pristupi e-Šalteru, neophodno je da se prvo saglasi sa uslovima korišćenja. Zatim, potrebno je da izabere nadležnu organizacionu jedinicu kojoj upućuje zahtev, kao i vrstu zahteva koji podnosi.

Stranka ima opciju da preuzme obrazac zahteva, koji se inače nalazi na sajtu Fonda, da ga odštampa, popuni, skenira ili da ga popuni elektronski, digitalno potpiše i pošalje ga zajendo sa sakeniranim prilozima dokaza koje uz zahtev dostavlja. Potom potvrđuje slanje i šalje zahtev.

Nakon slanja zahteva, stranka dobija ID broj podnetog zahteva sa obaveštenjem da je zahtev primljen u kojoj organizacionoj jedinici i u koje vreme. Zahtevi se mogu predati i ako nisu potpisani na klasičan način i skenirani.

(Mondo/Blic)