H&M OBJAVIO LOŠE VESTI, KONKURENCIJA IH UBIJA: Kupci primorani da stegnu kaiš, poznati švedski brend u problemu

Švedski modni brend H&M beleži loše rezultate prodaje u trećem fiskalnom kvartalu.

MONDO/Stefan Stojanović

Švedski lanac odeće H&M preliminarno je izvestio o skromnom rastu prihoda u trećem fiskalnom kvartalu pošto su visoki računi za energiju i hranu primorali kupce da stegnu kaiš. U tromesečnom periodu do kraja avgusta, neto prihod H&M-a povećan je za tri odsto, na 57,5 ​​milijardi kruna (5,38 milijardi evra). U lokalnim valutama prihodi su pali za četiri odsto.

"Treći kvartal je počeo slabo, kao i druge kompanije u sektoru na mnogim glavnim tržištima grupe. Prodaja se postepeno poboljšavala tokom kvartala, uz bolji početak prodaje jesenje kolekcije nego prošle godine“, saopštio je u četvrtak H&M, čije je poslovanje uglavnom orijentisano na Evropu.

Rezultati H&M-a znatno su lošiji od rezultata konkurenta i tržišnog lidera Inditeka, vlasnika Zare, čiji je prihod u tromesečnom periodu zaključno sa julom porastao za 11 odsto kada se isključe promene valuta, ali je tempo rasta od tada usporen na 11 odsto.

Švedska kompanija će krajem meseca objaviti kompletan izveštaj o poslovnim rezultatima u trećem fiskalnom kvartalu.

(MONDO)