Svi se sećamo reklame koja je davno kružila na našoj televiziji "Volimo rama, rama margarin, rama margarin", a sada je taj "Rama" margarin, koji se prodavao na nemačkom tržištu, proglašen je za najvarljivije pakovanje godine (nem. "Mogelpackung des Jahres").
Neslavnu titulu margarinu je dao u ponedeljak Potrošački centar iz Hamburga. Proizvod proizvođača "Upfield" od prošle godine se prodaje u pakovanju od 400 umesto 500 grama, po većoj ceni u kutiji iste veličine. Proizvod je poskupeo 25 posto, tvrde zaštitnici potrošača koji traže od zakonodavaca bolju zaštitu za potrošače od takvih skrivenih poskupljenja, pišu nemački mediji, a prenosi Feniks magazin.
Svake godine potrošački centri glasaju o najgorem "lažnom pakovanju godine" i tako se suprotstavljaju prevarama velikih korporacija. U januaru su potrošači putem interneta birali jednog od pet kandidata za neslavnu titulu.
Nikad više pritužbi
"Upfield je otišao predaleko i Rama više od ostalih zaslužuje glas za 'lažnu ambalažu godine'. Ako se sadržaj smanji, a pakovanje ne, potrošači imaju male šanse da primete trik s manjom količinom", kažu iz Centra za savetovanje potrošača u Hamburgu.
Budući da je margarin namirnica koja se često kupuje i gotovo uvek nudi u posudama od 500 grama, postupak je posebno hrabar. Savetovalište za potrošače nikada ranije nije primilo toliko pritužbi na neki proizvod. Na neslavnoj listi se nalaze i Calgon, Haribo i čips "Pringles".
Evo popisa:
- mesto: "Rama" margarin.
- mesto: Sir "Leerdammer" iz Lactalisa: Sir ne samo da je poskupeo, nego se smanjio sadržaj sa 160 grama na 140 grama. Potrošači plaćaju i do 43 posto više za isti proizvod.
- mesto: Omekšivač vode za mašinu za veš "Calgon" proizvođač Reckit Benckiser: Kupci plaćaju 42 posto više.
- mesto: Gumene bombone iz Hariba: Firma stavlja manje bombona u kesice, što znači da plaćate do 14 posto više.
- mesto: "Pringles" iz Kellogg’sa: Čips je poskupeo 25 posto, a u pakovanju ga ima i 15 grama manje nego pre.
Evo kako je izgledala reklama za Rama margarin:
(MONDO)