Novi sistem naplate gradskog prevoza, prema najavi gradonačelnika Aleksandra Šapića, trebalo bi da počne u maju, a ukoliko grad promeni visinu cene mesečne karte, zaposleni će umesto dosadašnjih 3.275 dinara, primati 800 dinara manje.
Cene mesečnih karata, koje su se, u zavisnosti od zone, kretale od 2.990 do 4.990 dinara, sada će koštati 2.500 dinara za zonu A, odnosno 3.500 dinara za obe zone.
Za radnike koji od dobijenog novca kupuju mesečnu kartu ovo nije neka promena, ali za one koji su ovaj novac koristili da pokriju deo troškova dolaska na posao automobilom, ova izmena znači 800 dinara manje u novčaniku za plaćanje goriva.
"Zakon jasno predviđa da se visina troškova prevoza za dolazak i odlazak sa rada isplaćuje u visini cene prevozne karte u javnom saobraćaju u mestu stanovanja. Kako većina poslodavaca teži tome da imaju što manje troškove, sasvim je logično očekivati da će smanjiti iznos koji se isplaćuje istog trenutka kada se cena karte promeni", kažu u jednoj kompaniji.
Naknada se isplaćuje u visini cene pojedničane prevozne karte za svaki dan dolaska i odlaska sa rada, a najviše do visine cene mesečne pretplatne karte za gradski prevoz.
Zaposleni ima pravo na naknadu troškova prevoza samo za one dane kada je zaista i dolazio na rad. To znači da radnici nemaju pravo na naknadu troškova za period kada su na bolovanju, godišnjem odmoru...
Ukoliko je poslodavac uskratio ovo pravo zaposlenom, zaposleni ima mogućnost pokretanja radnog spora pred nadležnim sudom. Rok zastarelosti u radnim sporovima iznosi tri godine, to dalje znači da Zaposleni može podneti tužbu radi naknade troškova prevoza za 3 godine unazad tj. 36 meseci unazad od dana podnošenja tužbe, sa zakonskom zateznom kamatom.
(Mondo/Telegraf)