TAKVIH AVIONSKIH KARATA VIŠE NIKAD NEĆE BITI! Da li je letenje za 20 evra prošlost? Evo šta kaže srpski stručnjak!

Francuska vlada je predložila minimalnu ujednačenu cenu avio karata za sve kompanije kako bi se eliminisala mogućnost nistotarifnih letova. Evo šta o tome kaže srpski stručnjak.

MONDO/Mirjana Šegan

Francuska vlada je predložila minimalnu ujednačenu cenu avio karata za sve kompanije kako bi se eliminisala mogućnost nistotarifnih letova. Britanska i Švajcarska vlada su se složili da nije dobro imati karte koje koštaju 10 ili 20 evra jer to onda proizvodi veliki broj letova i ugrožava životnu sredinu.

Glavni i odgovorni urednik specijalizovanog sajta za vazduhoplovstvo "Tango siks" Petar Vojinović kaže da odluka o ujednačavanju minimalne cene avio-karte ne znači kraj jeftinih letova. Postoji, kako on kaže, nekoliko vrsta jeftinih letova.

"Dakle, postoji nekoliko kategorija jeftinih letova. Oni ultra jeftini, koji su pre svega vezani kao u svakoj poslovnoj aktivnosti za promocije. Nikada vi, pa čak ni u loukosterima, ne dobijate toliko jeftine letove koliko su oni reklamirani, jer su oni rezervisani za jedan mali procenat onih koji su najbrži", kaže Vojinović.

On dalje navodi da je u Francuskoj već aktuelna priča o zabrani kraćih letova unutar države u trajanu do dva sata. Predlog je da se takva putovanja obave železnicom.

"Ideja je da to doprinese smanjenju emisije štetnih gasova, ali to je kontroverzno. avijacija jeste veliki zagađivač vazduha, ali da u odnosu na neke druge 'prljavije industrije' nije najveći. Hajde da karikiramo - život planete zavisi od toga da svi letovi stanu, dakle da se nešto drastično desi oko omotača, odnosno da se smanji efekat staklene bašte. I ekonomija sveta bi stala i to bi dakle bio veći problem u funkcionisanju i održivosti planete nego ekologija", rekao je Vojinović.

Navodi da, kada je reč o francuskom predlogu, uptino da li će se glasači pobuniti ako avio-karte poskupe u sledećih 5,6 godina pa se to ponovo vrati na staro. "Videćemo. Avio-industrija, odnosno proizvođači motora za avione, idu ka tome da motori, odnosno avioni kroz motore budu pogonjeni biogorivima. I to je jedan od načina koji može zapravo da doprinese smanjenju emisije štetnih gasova", ističe Vojinović.

Dodaje da je Francuska verovatno reagovala na trend porasta putnika u avio-saobraćaju od kraja korone, zbog čega su i avio-karte poskupele. "Putnici su se vratili u vazduh, odnosno lete avionima mnogo, mnogo više nego čak i pre korone", rekao je Vojinović.

Napominje da su troškovi avio-saobraćaja sada skuplji i da će razne avio-kompanije svakako povećavati cene karata. "To će se desiti neznatno, ali nikada više, i za to se slažu i direktori tih najvećih loukost aviokompanija, neće biti onih ultra loukost cena karata - kada oni imaju neke masovne promocije, kada uvode nove linije, promovišu nove gradove, od jedan-dva evra", podvlači Vojinović.

Dodaje da će se gužva na nebu smanjiti sledećih nekoliko godina, sa povećavanjem cene karata i kapaciteta u drugim vrstama saobraćaja, ali da avio-saobraćaj ostaje bez konkurencije. "On je činjenično i dokazano najbezbedniji, najpraktičniji i najbrži vid saobraćaja. Ne samo za ljude, već i za teret. I da, on možda, ukoliko postoje adekvatne alternative, pre svega u kontekstu ekologije, u vidu železnice, nema smisla toliko na nivou intra saobraćaja velikih država, ali je i dalje jako bitan", zaključuje Vojinović.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

Bezbedni saveti za letenje avionom  instagram/tinagrabez

(MONDO/RTS)