VOJA SE VRATIO IZ SAD I PORED BEOGRADA NAPRAVIO OZBILJAN BIZNIS! Vredan rad se isplatio - sad PLANIRA nešto neviđeno!

Vojislav iz Sopota je, nakon četiri godine edukacije na državnom Univerzitetu u Koloradu, diplomirao i vratio se 2013. godine u Srbiju.

Pricatna arhiva

Kada se ljudima ukaže prilika da studiraju i diplomiraju na nekim od najvećih univerziteta, poput onih u Koloradu, retko se odvaže da se vrate u matičnu zemlju i u njoj nastave da stvaraju. Međutim, Vojislav Vlahović (33) je primer da, bez obzira na sve prilike koje se nude u svetu, ipak može da prevagne ljubav prema domovini i stvaralaštvu u Srbiji.

Vojislav iz Sopota je, nakon četiri godine edukacije na državnom Univerzitetu u Koloradu, diplomirao i vratio se 2013. godine u Srbiju. Počeo je da radi za jednu osiguravajuću kuću, gde je stekao poglede na poslovanje.

"Uz sopstveni kapital i malu dodatnu pomoć, 2016. godine počeo sam da se bavim prozvodnjom borovnica. Iskoristio sam dedovinu, dokupio parcele na Kosmaju i tako započeo posao" - priča Vlahović.

Nakon tri godine uspešne proizvodnje, osnovao je brend Beobašta, u saradnji sa jednom marketinškom agencijom, te su postali partneri i širili se u proizvodnji bilja.

"Naš tim čini sedmoro stalnih članova, ali ima još desetak ljudi van sezone koji rade honorarno, a u sezoni imamo radnike u vidu nadničara, koji su adekvatno plaćeni za svoj rad" - objašnjava Vojislav.

Privatna ahiva 

Kako bi svoj biznis razvio, morao je da uloži veliku svotu novca, čak 100.000 evra, ali je dalji razvoj bio praćen i subvencijom države. Vremenom je ''zaštitno lice'' njegovog brenda postala linija, takozvanih, čistača. "Naši glavni proizvodi su iz linije čistača.To su dva soka - crveni i zeleni, zatim čaj čistač, hleb čistač od heljdinog brašna, semenki, suncokreta, bez dodatog šećera i kvasca" - ističe proizvođač.

Takođe, imaju i seriju voćnih namaza sa jedinstvenim teksturama, a planiraju proizvodnju i zelenih čistača, poput spanaća, peršuna i slično.

"Prosečna cena naših proizvoda je oko 800 dinara. Naravno, one se razlikuju od proizvoda do proizvoda, ali neka srednja vrednost je takva. Formiramo ih na osnovu stvarnih troškova poslovanja, sirovina, kapitalnih izdataka, operativnih troškova, ali i upoređujemo sa tržištem. Čak smo sprovodili i telefonske ankete, da vidimo koliko su ljudi spremni da izdvoje za ovakve proizvode" - ističe Vojislav.

Privatna ahiva 

Takođe, poseduju i sopstvenu liniju proizvodnje, u kojima imaju hladnjače, prese i mlinove, koji olakšavaju preradu voća koje proizvode u svojim plastenicima.

"Imamo malu liniju proizvodnje. Voće se, najpre, vadi iz hladnjače, pa se otapa, dalje ide u mlin, ukoliko je to potrebno, a posle toga ide u hidro presu i vrši se pasterizacija, pa se taj vreli sadržaj sipa u teglu" - objašnjava Vlahović.

Iz svega ovoga ne izostaje i veleprodaja, gde su na usluzi zdravoj hrani, hotelima, restoranima i kafićima. Ono što je posebno želeo da istakne je distribuiranje svežeg voća u dva poznata trgovinska lanca.

Privatna ahiva 

Iako nisu jedini u Srbiji koji se bave ovom vrstom posla, ipak su uspeli da se izdvoje na širokom tržištu i ponude nešto čega se niko nije setio da uvrsti u logistički deo svog brenda.

"Prvenstveno nas izdvaja dobar tim, upornost i želja da ostvarimo ciljeve, kao i dobro oglašavanje, ali i jedinstvene recepture, a možda i najvažnije - savršena logistika. Sami smo sve razvijali. Naši klijenti dan pred isporuku dobijaju SMS poruku i u njoj sadržan link koji vodi do našeg portala i tamo mogu da provere tačno vreme isporuke. Isto tako, mogu i da ga promene, ukoliko im ne odgovara iz nekih ličnih razloga. Ljudi to zaista cene, jer znamo koliko smo svi u frci sa vremenom" - naglašava uspešni proizvođač.

Kada smo se dotakli zarade, nije imao na šta da se požali, osim da poruči da mu je najbitnije da mu klijenti budu zadovoljni i da ima dovoljno novca da može da nastavi sa ulaganjem u svoj posao. "Otkako se bavim ovim i što se više razvija, ja nemam neke velike apetite i nemam kada da potrošim novac. Meni je cilj da ljudi budu zadovoljni i da u tom smislu non-stop ulažem, ne razmišljam o zaradi. Zadovoljan sam poslom koji mi pruža mogućnost da ostvarim ono što želim" - priča Vojislav.

Kada je osnovao svoj brend, prvobitni cilj mu je bio da privuče atlete i sve one koji vode zdrav život. U međuvremenu je pridobio i mušterije koje su samo postale ljubitelji ukusa koji dolaze iz bašte i kuhinje Vlahovića.

Međutim, Vojislav ne planira na svemu tome da se zaustavi, već kreira značajne ideje za budućnost svog poslovanja.

"Imamo velike planove, podneli smo zahtev za Projekat konkurentne poljoprivrede za izgradnju postrojenja i preradu, to bi nam bila prekretnica. Stvorićemo uslove da radimo na najvišim standardima, možda i za inostrano tržište" - kaže on.

Idejama nikad kraja, pa mu je posebna želja da napravi najmoderniji agro-turistički kompleks u Srbiji, koji bi postao mesto za digitalne nomade, porodice, ali i bilo koga ko želi samo da prošeta takvim nesvakidašnjim kompleksom.

"Za to je potreban stručan kadar, da bi se stvorilo nešto jedinstveno i van tradicionalnih modela ugostiteljstva. Neki dugoročni plan je da obezbedim i parcelu sa malom mlekarom i malim brojem stoke, pa da se to meša sa našim bobičastim voćem, od čega bismo mogli da pravimo i grčki jogurt" - zaključuje Vlahović.

BONUS VIDEO: ZA OVAJ POSAO VAM NE TREBA NI SREDNJA ŠKOLA, A PLAĆEN JE ODLIČNO! 

This browser does not support the video element.

ZA OVAJ POSAO VAM NE TREBA NI SREDNJA ŠKOLA, A PLAĆEN JE ODLIČNO! Suvlasnica kompanije: Prijava je jednostavna, potražnja ogromna  Kurir televizija

(Mondo/Kurir/M. Š.)