Jedan Beograđanin ostao je bez 25.000 dinara ali i odeće nakon što je platio tretman fumigacijom (suzbijanje insekata) u specijalizovanoj komori kod samog pružaoca usluge. Da stvar bude gora, čovek nije dobio račun ali ni bilo kakvu drugu dokumentaciju.
"Sam trgovac je preporučio da se problem totalnog rešavanja problema sa insektima reši na ovaj način a ne pukom dezinsekcijom", prenosi Efektiva priču potrošača.
Podsetimo, fumigacija se koristi za tretiranje robe poljoprivrednog porekla, naročito u velikim skladištima, ali i za tretman proizvoda na bazi tkanja, odeće, obuće, posteljine, štofova, vune, pamuka, lana, svile.
Kako dalje pričaju iz Udruženja, potrošač je pre nego što je usluga pružena izričito pitao da li njegova odeća može na bilo koji način biti oštećena fumigacijom, na šta mu je usmeno odgovoreno da može stradati samo ona koja u sebi ima neko zlato ili pozlatu.
Posle tretmana, potrošaču su stradali neki od metalnih delova na odeći i obući: oksidirali su, dobili zelenu boju, a garderoba je izgorela na mestima koje su ti metalni delovi dotakli.
Nije dobio račun
Iz Efektive navode da je potrošač uslugu platio "na ruke", bez računa, a nije ispoštovan ni Zakon o zaštiti potrošača koji obavezuje prodavce da izdaju predračun za radove čija vrednost prelazi 5.000 dinara.
Iako nije dobio račun, potrošač poseduje elektronske i pisane dokaze da je posao ugovoren i da je radnik obavio tretman, navode iz Udruženja.
Prilikom usmenog obraćanja radniku zbog nastale štete, potrošaču je pomenuto da bi mogla stradati i roba koja u sebi ima "plemenite metale".
Pregledom trgovčevog sajta, Efektiva je ustanovila da pružalac usluge tvrdi da fumigacija "ne oštećuje tretiranu robu".
Bezuslovno se tvrdi da fumigacija ne deluje štetno na tretiranu robu, ali da je moraju vršiti stručna i iskusna lica, jer se sprovodi uz pomoć vrlo otrovnog fosforovodonika u hermetički zatvorenom prostoru, dodaju.
(Telegraf, Mondo, I.L.)