• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DA LI MOŽE DA SE REKLAMIRA ROBA BEZ RAČUNA: "Prodavci koriste taktiku kako bi obeshrabrili potrošača"

Autor Ivana Vlajković

Mnogi se pitaju da li može da se reklamira roba bez računa.

 kupovina Izvor: MONDO/Stefan Stojanović/Shutterstock

U slučaju da kupac izgubi originalni račun, prodavac je dužan da mu izda njegovu kopiju kako bi mogao da uloži reklamaciju i zatraži povraćaj novca ili zamenu proizvoda, rekli su u Pokretu za zaštitu potrošača Srbije.

Račun u papirnoj formi, prema aktuelnom Zakonu o zaštiti potrošača, nije potreban kao dokaz kupcima koji su ceh platiti elektronskim putem već je dovoljno da u svojoj reklamaciji naznače kada je kupovina obavljena.

"Nedavno sam kupila muške patike kao rođendanski poklon, ali nažalost, račun koji je izdat nije sačuvan. Kada smo posetili radnju tog 29. februara između 19 i 20 časova, platili smo gotovinom koristeći njihovu karticu. Imamo jasnu predstavu o kupljenim artiklima i iznosu računa, ali nažalost, račun nije sačuvan. Primetili smo da su patike koje smo kupili izložbeni model i već tada smo videli moguće probleme sa kopčom za pertlu na desnoj patici. Međutim, imajući poverenja u popularni brend, nismo sumnjali u kvalitet proizvoda", navela je žena iz Niša.

Prema njenim rečima, nakon manje od tri meseca, patike su se raspale tačno na mestu koje je "prepoznato kao problematično". Navodi da kao potrošač ne odustaje od svojih prava.

"Nastaviću da se borim za pravedno rešenje i nadam se da će nadležni u toj firmi konačno čuti i uzeti u obzir moju žalbu", kazala je sagovornica.

Predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Srbije Petar Bogosavljević ističe da ona ima pravo da traži kopiju računa, da prodavac mora, shodno zakonskim rešenjima, da joj kopiju izda, a u slučaju da do toga ne dođe može da se žali nadležnima, odnosno Tržišnoj inspekciji.

"Prodavci često koriste taktiku odugovlačenja kako bi obeshrabrili i demotivisali potrošača da se založi za poštovanje svojih prava i zahteva nadoknadu štete. Zato je dobro da potrošači poznaju svoja prava, između ostalog i to da, primera radi, uopšte ne moraju da imaju primerak fiskalnog računa ako su kupovinu izvršili putem elektronske kartice. U tom slučaju je dovoljno da samo navedu kada su sporni proizvod pazarili i da ulože reklamaciju.

Oni koji su kupovali gotovinom imaju pravo da zamole prodavca da im izda kopiju računa koju će priložiti kao dokaz uz reklamaciju. Naglašavam, da je prodavac dužan da takav zahtev kupca ispuni", navodi Bogosavljević. 

Dodaje da je ova žena o problemu sa kojim se suočila trebalo da obavesti i Regionalni centar za zaštitu potrošača južne i istočne Srbije.

"U slučaju da se u roku od šest meseci od kupovine proizvod ošteti, tumači se da je u pitanju fabrička greška. Ona ide na teret prodavca. Dakle, žena iz Niša ima pravo na reklamaciju. Ima takođe pravo da zatraži da joj se izda kopija računa. Prodavac je u obavezi da joj u pisanoj formi na reklamaciju odgovori u roku od osam dana. Ako do toga ne dođe kupac treba da obrati Tržišnoj inspekciji kako bi na taj način zaštitio svoja prava", rekao je sagovornik.

BONUS VIDEO. 

Pogledajte

05:20
"POVEĆANA POTROŠNJA MOŽE BITI DEO KLINIČKOG SINDROMA!" Stručnjaci smatraju da je prekomerna kupovina POSLEDICA OVOG POREMEĆAJA
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Danas/MONDO/I.V.)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pitanje

Da li ovo pravilo važi za donji veš, konkretno mogle bi gaće da se reklamiraju nakon šest meseci

Саша

После три месеца да рекламираш патике?!

зато што

@Саша је у питању Пироћанац из Ниша

special image