"Prilikom kupovine preko Temu aplikacije, sa računa mi je preko noći skinuto 26.000 dinara", "Srpkinja kupovala preko Temu-a i uzeli su joj 30.000" - samo su neki od naslova u prethodnim nedeljama, koji su još jednom otvorili pitanje bezbednosti onlajn kupovine.
Potrošači koji kupuju putem onlajn platformi iz inostranstva to čine na sopstvenu odgovornost, pošto se zakon koji ih štiti ne primenjuje van teritorije Srbije, navode iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača.
Marko Dragić iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača rekao je za RTS da se u praksi retko dešava da se sa računa neosnovano skine novac.
Marko Dragić iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača rekao je za RTS da se u praksi retko dešava da se sa računa neosnovano skine novac.
"Možda postoji mogućnost da je u pitanju neki potencijalni hakerski napad pa da je na taj način novac skinut sa računa, a da se svakako dešavaju nekakve neprijatnosti sa pomenutom platformom, svakako da da", rekao je Dragić.
Dodao je da se potrošači gotovo svakodnevno raspituju o svojim pravima kada je reč o kupovini na platformi "Temu".
"Nažalost, oni u Srbiji nemaju nikakva prava zato što je zakon s te strane jasan i da se primenjuje samo na teritoriji Republike Srbije, kada je u pitanju odnos pravnog lica sa fizičkim licem. Tako da, kada kupuju sa platforme Temu ili sa bilo koje druge platforme koja je van teritorije Republike Srbije, nažalost, nema primene zakona", rekao je Dragić.
Objasnio je da potrošači mogu da ulože prigovore u skladu sa opštim uslovima platforme na kojoj su kupovali, a kada isteknu ti rokovi, a nije došlo do usvajanja prigovora, imaju pravo da pokrenu privatnu tužbu protiv te platforme, ali van teritorije Srbije.
"To je kupovina na sopstvenu odgovornost. Poštuje se isključivo zakonodavstvo van Republike Srbije, ne ono koje je u Srbiji, tako da je potrošač prepušten sam sebi, tj. odnosu i opštim uslovima kakve će trgovac sa platforme poštovati", istakao je Marko Dragić.
Zorana Milidrag iz E-komerc asocijacije rekla je da je ona kao potrošač naručivala sa platforme Temu i da ta platforma ima sjajno korisničko iskustvo. "Vidimo da se spominje da je Temu skinuo novac. Veliko je pitanje ko je zapravo skinuo taj novac. Moram da kažem, kao neko ko je i kupac Temu aplikacije, poslednjih dana dobijam mejlove koji kažu 'možemo vam vratiti vaš novac' i ja ne smem da kliknem na to. Mislim da je jako važno da govorimo o tome da moramo sami sebe da sačuvamo", rekla je Milidrag.
Istakla je da uprkos tome što se bavi internet trgovinom i dalje nije neko ko klikće na takve stvari i upozorila potrošače da, ako im nešto deluje previše dobro da bi bilo istinito, da verovatno i jeste.
BONUS VIDEO: Greška u onlajn porudžbini
(Mondo/RTS)
Marko Dragić iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača rekao je za RTS da se u praksi retko dešava da se sa računa neosnovano skine novac.
"Možda postoji mogućnost da je u pitanju neki potencijalni hakerski napad pa da je na taj način novac skinut sa računa, a da se svakako dešavaju nekakve neprijatnosti sa pomenutom platformom, svakako da da", rekao je Dragić.
Dodao je da se potrošači gotovo svakodnevno raspituju o svojim pravima kada je reč o kupovini na platformi "Temu".
"Nažalost, oni u Srbiji nemaju nikakva prava zato što je zakon s te strane jasan i da se primenjuje samo na teritoriji Republike Srbije, kada je u pitanju odnos pravnog lica sa fizičkim licem. Tako da, kada kupuju sa platforme Temu ili sa bilo koje druge platforme koja je van teritorije Republike Srbije, nažalost, nema primene zakona", rekao je Dragić.
Objasnio je da potrošači mogu da ulože prigovore u skladu sa opštim uslovima platforme na kojoj su kupovali, a kada isteknu ti rokovi, a nije došlo do usvajanja prigovora, imaju pravo da pokrenu privatnu tužbu protiv te platforme, ali van teritorije Srbije.
"To je kupovina na sopstvenu odgovornost. Poštuje se isključivo zakonodavstvo van Republike Srbije, ne ono koje je u Srbiji, tako da je potrošač prepušten sam sebi, tj. odnosu i opštim uslovima kakve će trgovac sa platforme poštovati", istakao je Marko Dragić.
Zorana Milidrag iz E-komerc asocijacije rekla je da je ona kao potrošač naručivala sa platforme Temu i da ta platforma ima sjajno korisničko iskustvo.
"Vidimo da se spominje da je Temu skinuo novac. Veliko je pitanje ko je zapravo skinuo taj novac. Moram da kažem, kao neko ko je i kupac Temu aplikacije, poslednjih dana dobijam mejlove koji kažu 'možemo vam vratiti vaš novac' i ja ne smem da kliknem na to. Mislim da je jako važno da govorimo o tome da moramo sami sebe da sačuvamo", rekla je Milidrag.
Istakla je da uprkos tome što se bavi internet trgovinom i dalje nije neko ko klikće na takve stvari i upozorila potrošače da, ako im nešto deluje previše dobro da bi bilo istinito, da verovatno i jeste.