Fabrika posuđa popularnog u Srbiji pred bankrotom! Ljudi su masovno kupovali, a onda se desio preokret

Promene u ponašanju kupaca dovele su do toga da se potrošači odvikavaju od zavisnosti od plastike, pa je samim tim opalo i interesovanje za posuđe Taperver

hedgehog94/Shutterstock.com

Američki brend "Taperver" (Tuppervare) podneo je zahtev za bankrot jer se bori da "preživi krizu zbog opadanja prodaje". Firma za skladištenje hrane, popularna i u Srbiji, saopštila je da će tražiti sudsku dozvolu za početak prodaje preduzeća i da namerava da nastavi sa radom.

Ova firma, uprkos pokušajima da osveži svoje proizvode poslednjih godina i ponovo se pozicionira na tržištu, nije uspela da se izbori sa konkurencijom.

Prošle godine, kompanija je upozorila da bi mogla propasti osim ako brzo ne prikupi nova sredstva. Akcije su pale za više od 50 posto ove nedelje nakon izveštaja da je u planu podnošenje zahteva za bankrot.

Nakon kratkog porasta prodaje tokom pandemije, pošto je sve više ljudi kuvalo kod kuće, firma je primetila da potražnja nastavlja da opada. Sve veći troškovi sirovina, veće plate i troškovi transporta takođe su pojeli njegove profitne marže.

"Tokom poslednjih nekoliko godina, finansijska pozicija kompanije je bila pod velikim uticajem izazovnog makroekonomskog okruženja“, rekla je izvršna direktorka Lauri An Goldmen u izjavi investitorima.

Kompaniju je 1946. godine osnovao Erl Taper, koji je patentirao fleksibilnu hermetičku zaptivku kontejnera. Taperver je bio velika inovacija, jer je koristio novu plastiku kako bi hrana duže bila sveža, što je bilo neprocenjivo kada su frižideri još bili preskupi za mnoge porodice.
Međutim, to nije bio trenutni uspeh.

Prema navodima kompanije, Taperver se sada prodaje u 70 zemalja širom sveta. Ipak, sada je "kraj zabavi", poručila je šefica odeljenja za novac i tržišta u Hargreves Lansdovnu, Suzana Striter.

"Promene u ponašanju kupaca izbacile su njegove posude iz mode, pošto su potrošači počeli da se odvikavaju od zavisnosti od plastike i pronalaze ekološki svesnije načine skladištenja hrane", objasnila je i dodala da su ozbiljne greške u finansijskom izveštavanju takođe imale negativan uticaj na kompaniju, uključujući pogrešno navođenje rezultata u 2021. i 2022. godini.

(Mondo.rs)