Nacionalna asocijacija turističkih agencija Yuta je u problemu zbog blokade računa i duga od oko 16 milliona dinara, ali njen direktor Aleksandar Seničić poručuje da putnici nemaju razloga za brigu i nervozu Pred sezonu prazničnih putovanja, Seničić je izjavio za FoNet da je, što se putnika tiče, sve već ugovoreno sa turističkim agencijama.
"Mi smotu više bili kao pomoć i garancija da se poštuju standardi poslovanja i ne verujem da će neko to zloupotrebitiu ovom trenutku. U krajnjem slučaju turistička inspekcija može da reaguje", kazao je Seničić.
Putnici ne treba da brinu, ali zaposleni u Yuti čini se da imaju razloga za zabrinutost.
"Ako se blokada ne reši do nove godine, ljudi će ostati bez posla i institucija koja postoji 70 godina prestaje da radi u ovom obliku, pa ćemo videti šta i kako dalje", naveo je Seničić.
On, ipak, napominje da je optimista i da očekuje da će problem koji postoji od 2020. i vremena korone biti rešen i da će, u saradnji sa sponzorima i institucijama, dug biti namiren.
"Preko nas su agencije plaćale polise osiguranja i mi smo bili dužni da taj novac prebacimo osiguravačima. U koroni su agencije odlagale svoja plaćanja i dobar broj njih je prestao sa radom i nije izmirio obaveze. Osiguravači nisu pokazali razumevanje i nastao je problem u troškovima", naveo je Seničić.
Seničić je napomenuo da je budžet Yuteoko 15 miliona dinara i iz tih izvora i redovnih pihoda nije moguće da se namiri dug.
Putnicima je poručio da su Yuta i njeni advokati i dalje tu za njih, bar narednih mesec-dva.
(Agencije, Mondo.rs, I.L.)