Dojče banka sa sedištem u Frankfurtu, u cilju ispunjena ciljeva za 2025. godinu, je otpustila 111 viših menadžera u svojoj jedinici za maloprodaju i privatno bogatstvo,
Klaudio de Sanktis, koji je preuzeo kontrolu nad jedinicom sredinom 2023. godine, rekao je da bi postizanje cilja u pogledu troškova i prihoda zahtevalo više posla, "ali ja sam tome čvrsto posvećen”.
Postizanje cilja će zahtevati ne samo dalje smanjenje troškova, već i rast prihoda "u svim našim poslovnim linijama“, dodao je de Sanktis.
Privatna banka Dojče banke, koja uključuje njenu maloprodajnu jedinicu za masovno tržište u Nemačkoj i ogranak za upravljanje bogatstvom, generiše 31 odsto prihoda zajmodavca, ali samo 23 odsto njegovog profita.
Godinama je označen kao odeljenje sa lošim rezultatima koji nije uspeo da zaradi svoje troškove kapitala i uznemiravao je klijente i regulatore neuspešnom IT migracijom. Okretanje jedinice jedan je od kamena temeljaca strategije izvršnog direktora Deutsche Christian Sevinga.
Šivanje je bio veteran odeljenja, koji je bio njegov ko-šef do 2018. Dva De Sanctisova prethodnika su zamenjena nakon što nisu uspeli da ispune ciljeve u pogledu troškova i profitabilnosti.
De Sanctis, bivši bankar Credit Suisse, zatvara više od 300 filijala u Nemačkoj, spojio je tri nivoa upravljanja i smanjio broj zaposlenih u front officeu za 6,5 odsto dok pokušava da smanji troškove.
Fokus je bio na otpuštanju visoko plaćenog visokog osoblja, posebno direktora i upravnih direktora. Odbranjenih 111 bankara predstavljalo je 8 odsto direktora i generalnih direktora u diviziji.
De Sanctis je takođe oduzeo najveći deo potrošnje divizije na spoljne konsultante. Rashodi na spoljne konsultante sada su pali za 75 odsto, u poređenju sa procenom od 70 odsto ovog leta, rekao je on.
"Vredno radim na svim polugama koje su pod mojom kontrolom", rekao je on.
Banka će morati da počne da zapošljava u svom odeljenju za upravljanje bogatstvom sledeće godine nakon što je četiri godine zaredom bila na misiji smanjenja troškova, rekao je De Sanktis. Odeljenje je posebno trebalo da poveća broj menadžera odnosa koji lično savetuju bogate klijente.
(FT, Mondo.rs, I.L.)