Kako se navodi, zadatak Kancelarije biće da konsoliduje državne IT resurse, obezbedi povezivanje različitih informacionih sistema i bude snažna podrška i osnova razvoja elektronske uprave Srbije.
Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je nakon sednice Vlade da je digitalizacija državne uprave i pružanje usluga građanima koji će ih koristiti na jednostavan i brz način jedan od njenih prioriteta.
Kako je rekla, elektronska uprava je jedan od glavnih pokretača unapređenja kvaliteta, efikasnosti, ekonomičnosti i transparentnosti javne uprave.
"Prihvatanjem elektronske uprave ostvaruju se veće zadovoljstvo građana, veće uštede kroz eliminisanje paralelnih procesa, skraćivanje vremena obrade postupaka i povećanje kvaliteta usluga države ka građanima i privredi, a istovremeno se na najbolji način borimo protiv korupcije", izjavila je Brnabić.
U saopštenju se navodi i da formiranje Kancelarije "predstavlja i ostvarenje višedecenijskog sna IT zajednice u zemlji: da postoji državni IT autoritet na najvišem nivou – Vlade Srbije, koji će sigurno doprineti daljem rastu IKT sektora u zemlji, kao jednom od najbrže rastućih sektora i omogućiti dalji rast BDP".
Za početak rada, kako navode, Kancelarije nisu potrebna dodatna sredstva iz budžeta Srbije.
Kancelarija počinje da radi osmog dana od objavljivanja Uredbe o Kancelariji u Službenom glasniku Republike Srbije.
Zadatak Kancelarije je, kako se navodi, da od naredne godine obezbedi smanjenje ukupnih sredstava u budžetu potrebnih za informacione tehnologije, s obzirom na to da će se državni IT sistemi objedinjavati i racionalizovati, a jedan od ciljeva je i sopstveni razvoj informacionih sistema i što manja zavisnost od gotovih-zatvorenih informatičkih rešenja.
Vlada Srbije usvojila je danas takođe i Uredbu o katalogu radnih mesta u javnim službama i drugim javnim organizacijama.
Usvajanjem Uredbe preciznije se uređuje sistematizacija radnih mesta u javnim službama, što će uticati na efikasnost i pravedniju raspodelu plata i primanja u javnim službama. Rad na Uredbi i usaglašavanje radnih mesta trajali su više od dve godine, kroz transparentan proces javnih konsultacija.
Na današnjoj sednici, usvojena je i Odluka o garantovanoj ceni hleba "Sava", od brašna tip 500, koja je ostala nepromenjena, 46 dinara.