
Republički odbor za rešavanje sukoba interesa utvrdio je u februaru 2007. godine da narodni poslanici ne mogu istovremeno biti predsednici opština, odnosno gradonačelnici, rečeno je u odboru.
Ustav Srbije propisuje da "narodni poslanik ne može biti poslanik u skupštini autonomne pokrajine, niti funkcioner u organima izvršne vlasti i pravosuđa, niti može obavljati druge funkcije, poslove i dužnosti za koje je zakonom utvrđeno da predstavljaju sukob interesa".
Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović negirao je u parlamentu da je u sukobu interesa zato što je poslanik Skupštine Srbije i istovremeno obavlja funkciju gradonačelnika.
"Prema zakonu, poslanici ne mogu biti oni koji su u izvršnim organima i u pravosuđu. Tu se misli na republičke izvršne organe. Kakav sam ja republički izvršni organ kao gradonačelnik", upitao je Stevanović reagujući na optužbe radikala i "narodnjačke koaliicje" da je u sukobu interesa.
Stevanović je rekao da je njemu i drugim gradonačelnicima koji sede u parlamentu cilj da učine sve da građanima koje predstavljaju bude bolje.
On je dodao da očekuje i od Ustavnog suda da potvrdi da nije u sukobu interesa.
Stevanović je, međutim, naveo da će se povući iz parlamenta ako Republički odbor za sprečavanje sukoba interesa iznese stav da on ne može istovremeno biti poslanik i gradonačelnik.
U Republičkom odboru je rečeno da je ovaj pravni stav usvojen posle prethodnih republičkih izbora, kada su takođe pojedini poslanici tvrdili da nisu u sukobu interesa iako su istovremeno predsednici opština ili gradonačelnici.
Prema tom pravnom stavu, "narodni poslanik ne može biti funkcioner u organima republičke, pokrajinske ili lokalne izvršne vlasti", a ustavom i zakonom "nije isključena mogućnost da narodni poslanik bude odbornik u skupštini opštine i grada".
Republički odbor je zaključio da su opštim pojmom "organi izvršne vlasti" obuhvaćeni svi organi sa izvršnom funkcijom u sistemu teritorijalnog uređenja države.
"Na ovakav zaključak navodi ne samo gramatičko tumačenje odredbe Ustava nego i načelo o jedinstvu pravnog poretka i podeli vlasti, pravilo o vertikalnom razgraničenju nadležnosti između republičkih organa i organa pokrajine i jedinice lokalne samouprave i pravilo o poveravanju nadležnosti Republike Srbije pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave", navodi se u obrazloženju stava.
(Beta)
Ustav Srbije propisuje da "narodni poslanik ne može biti poslanik u skupštini autonomne pokrajine, niti funkcioner u organima izvršne vlasti i pravosuđa, niti može obavljati druge funkcije, poslove i dužnosti za koje je zakonom utvrđeno da predstavljaju sukob interesa".
Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović negirao je u parlamentu da je u sukobu interesa zato što je poslanik Skupštine Srbije i istovremeno obavlja funkciju gradonačelnika.
"Prema zakonu, poslanici ne mogu biti oni koji su u izvršnim organima i u pravosuđu. Tu se misli na republičke izvršne organe. Kakav sam ja republički izvršni organ kao gradonačelnik", upitao je Stevanović reagujući na optužbe radikala i "narodnjačke koaliicje" da je u sukobu interesa.
Stevanović je rekao da je njemu i drugim gradonačelnicima koji sede u parlamentu cilj da učine sve da građanima koje predstavljaju bude bolje.
On je dodao da očekuje i od Ustavnog suda da potvrdi da nije u sukobu interesa.
Stevanović je, međutim, naveo da će se povući iz parlamenta ako Republički odbor za sprečavanje sukoba interesa iznese stav da on ne može istovremeno biti poslanik i gradonačelnik.
U Republičkom odboru je rečeno da je ovaj pravni stav usvojen posle prethodnih republičkih izbora, kada su takođe pojedini poslanici tvrdili da nisu u sukobu interesa iako su istovremeno predsednici opština ili gradonačelnici.
Prema tom pravnom stavu, "narodni poslanik ne može biti funkcioner u organima republičke, pokrajinske ili lokalne izvršne vlasti", a ustavom i zakonom "nije isključena mogućnost da narodni poslanik bude odbornik u skupštini opštine i grada".
Republički odbor je zaključio da su opštim pojmom "organi izvršne vlasti" obuhvaćeni svi organi sa izvršnom funkcijom u sistemu teritorijalnog uređenja države.
"Na ovakav zaključak navodi ne samo gramatičko tumačenje odredbe Ustava nego i načelo o jedinstvu pravnog poretka i podeli vlasti, pravilo o vertikalnom razgraničenju nadležnosti između republičkih organa i organa pokrajine i jedinice lokalne samouprave i pravilo o poveravanju nadležnosti Republike Srbije pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave", navodi se u obrazloženju stava.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.