• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MEDIJI DRAGANA ŠOLAKA RADE BEZ DOZVOLE REM! Ne plaćaju porez u Srbiji, za njih srpski zakoni ne važe!

Kablovski kanali Junajted grupe jednostavno su nevidljivi za domaće zakone, i to zahvaljujući skrivenom vlasništvu,

 Dragan Šolak televizija N1, Nova S, Sport klub Izvor: MONDO/Stefan Stojanović, printscreen

Prema pisanju lista "Kurir", za razliku od domaćih emitera, televizije N1, Nova S, Sport klub i ostali kablovski kanali Junajted grupe jednostavno su nevidljivi za domaće zakone, i to zahvaljujući skrivenom vlasništvu, registraciji van Srbije i programu koji se ne tretira kao proizvod nastao u Srbiji

Mediji pod kapom Junajted grupe Dragana Šolaka u potpunosti su uronjeni u sivu zonu - rade bez dozvole Regulatornog tela za elektronske medije (REM), nisu ni upisani u registar javnih glasila, emituju reklame na crno i praktično su izuzeti od plaćanja poreza i ostalih dažbina u Srbiji, objašnjeno je u tekstu.

Takođe, navedeno je da za razliku od svih drugih domaćih emitera, televizije N1, Nova S, Sport klub i ostali Šolakovi kablovski kanali jednostavno su nevidljivi za domaće zakone, i to zahvaljujući skrivenom vlasništvu, registraciji van Srbije i programu koji se ne tretira kao proizvod nastao u Srbiji.

Prekrajanje sadržaja

Kurir naglašava da je Junajted grupa vlasnik kablovskog operatora SBB i više kablovskih kanala koji zloupotrebljavaju status prekogranične televizije.

U tekstu je objašnjeno da su Šolakovi mediji smišljeno i samo fiktivno registrovani u Luksemburgu, uz objašnjenje da oni ne emituju svoje programe u toj zemlji, već iz studija u Beogradu, ali REM to toleriše i omogućava im da se enormno bogate i da grubo krše srpske zakone.

Izvor: Kurir

"Uprkos upozorenjima brojnih stručnjaka da ove televizije godinama grubo krše zakone o elektronskim medijima i o oglašavanju, kao i Konvenciju o prekograničnoj televiziji, koji definišu pojam reemitovanja, Junajted grupa i dalje uspeva da zadrži povlašćeni položaj lažno predstavljajući svoje medije kao prekogranične emitere. Međutim, da bi se neki program u Srbiji reemitovao, mora se emitovati u stranoj zemlji, gde se nalazi master, odnosno režija televizije, a režija ovih televizija se nalazi u Srbiji. Reemitovanje je preuzimanje izvornog programa bez menjanja sadržaja, što u slučaju televizija u vlasništvu Junajted grupe nije slučaj - njihov program se ne emituje ni u Sloveniji, gde se formalno „pakuje“, niti u Luksemburgu, gde je registrovan, a u kablovske mreže stiže uz promene i prekrajanje sadržaja", navedeno je.

Zamršenu šemu uređivanja, proizvodnje, prepakivanja, emitovanja i reemitovanja programa N1 nije umeo da opravda ni Jugoslav Ćosić, koji je ujedno programski direktor ove televizije i direktor „Adrija njuz d.o.o.“ Beograd, produkcionog centra programa N1, čiji je vlasnik istoimena firma iz Luksemburga. Kurir je juče objavio delove zapisnika sa javnog ročišta pred Višim sudom u Beogradu povodom njegove tužbe protiv odgovornog urednika našeg lista. U njima su citirane kontradiktorne Ćosićeve izjave, koje pokazuju da on zapravo nije siguran šta radi na N1, koja su mu zaduženja, niti kakve su veze između srpskih i luksemburških delova Junajted grupe.

Ovo prepakivanje je zlatna koka za Šolaka i njegovu imperiju, jer se u tom delu lanca kače reklame koje je skupo prodao, bez dinara plaćenog poreza u Srbiji. Reč je o segmentu kroz koji se vrti više stotina miliona evra. Na primer, na kanalima Sport kluba svakodnevno se već 14 godina emituje više stotina reklama domaćih kompanija (u proseku više od 10.000 sekundi svakodnevno na svakom kanalu), iako to Zakon o oglašavanju striktno zabranjuje. Te reklame se nigde ne evidentiraju, na njih se ne plaća porez, a marketinška agencija CAS medija, u vlasništvu Junajted grupe, bavi se prodajom reklamnog prostora i na drugim prekograničnim kanalima, što je protivzakonito, tvrdi Kurir.

N1, Nova S, Sport klub i ostali Šolakovi mediji prodaju reklamni prostor u Srbiji, i to kao strani pružaoci medijskih usluga. Međutim, čak je i REM u jednom dopisu Vladi Srbije, u koji je Kurir imao uvid, priznao da u vezi sa njima postoji "nedoumica na koji način i gde ‘pakuju’ program, budući da im se studio i deo radne snage nalazi u Srbiji, Hrvatskoj, BiH i Sloveniji, a sedište u Luksemburgu, gde su i dobili dozvole za pružanje medijske usluge".

Čija je to televizija

Državni sekretar u Ministarstvu za kulturu i medije Aleksandar Gajović naglašava da je i dalje otvoreno pitanje koje i on uporno ponavlja: da li je N1 luksemburška televizija, gde je registrovana, ili je srpska, gde se praktično realizuje program tog medija:

- S druge strane, za takve slučajeve, kada postoji bilo kakva dilema, REM je nadležan. REM treba da zauzme stav, donese odluku i obavesti javnost da li N1 radi ili ne radi u okviru aktuelne normative. Imajući pritom u vidu Deklaraciju Saveta Evrope o prekograničnim emiterima, treba da nas obaveste kakva su i čija televizija. Ako su srpska, moraju da podležu srpskim zakonima. Svi moramo biti podvrgnuti istom pravnom sistemu. Ako pravo i zakon važe za jednog, a ne i za drugog, onda se sve urušava.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image