Suludo prelaženje pruge koje je proteklih dana zabeleženo na potezu Beograd-Novi Sad gde se izvode probe pri brzini od 200 kilometara na sat, moglo bi građane da košta ido80.000 dinara, kada bi ih ovlašćeni inspektor zatekao u toj radnji. Novčanom kaznom od 20.000 do 80.000 dinara kazniće se fizičko lice za prelazak preko železničke pruge suprotno članu 96. st. 1. i 2. Zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju, koji glasi:

Prelazak drumskih vozila preko železničke pruge dozvoljen je na ukrštaju pruge i puta (u daljem tekstu: putni prelaz).

Prelazak pešaka i biciklista preko železničke pruge dozvoljen je na putnim prelazima i na ukrštaju pruge i pešačke, odnosno biciklističke staze.

Ipak, postoje izuzeci kada je dozvoljeno prelaženje pruge i to u sledećim situacijama: Prelazak drumskih vozila preko železničke pruge dozvoljen je na ukrštaju pruge i puta (u daljem tekstu: putni prelaz); Prelazak pešaka i biciklista preko železničke pruge dozvoljen je na putnim prelazima i na ukrštaju pruge i pešačke, odnosno biciklističke staze; Ugrožavanje železničkog saobraćaja uređeno je i Zakonom o železnici.

Novčane kazne za fizička lica

Novčanom kaznom od 30.000 do 100.000 dinara kazniće se fizičko lice za sledeći prekršaj:

  1. Nanošenje štete železničkim voznim sredstvima.
  2. Neovlašćeno otvaranje vrata i otvora na teretnim kolima i tovarnim jedinicama u toku prevoza.
  3. Uklanjanje sredstava koja obezbeđuju tovarne jedinice koje se prevoze železnicom od samopokretanja.
  4. Bacanje ili stavljanje bilo kakvog predmeta na železničku prugu.
  5. Bacanje bilo kakvog predmeta na železnička vozna sredstva ili vozila koja se prevoze vozom.
  6. Ako odlaže otpad, smeće ili izliva otpadne vode u infrastrukturnom pojasu.

U dogovoru sa nadležnim državnim organima železnički prevoznici, upravljač infrastrukture i upravljači stanica preduzimaju adekvatne mere u okviru svojih nadležnosti i prilagođavaju ih propisanom nivou obezbeđivanja da bi obezbedili ličnu bezbednost putnika na železničkim stanicama i u vozu kao i upravljanje rizikom.

Oni sarađuju i razmenjuju informacije o najboljim praksama u pogledu prevencije aktivnosti, za koje se očekuje da mogu ugroziti nivo bezbednosti.

(MONDO)