• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NOVI KRUŽNI TOK U SRBIJI PRAVA NOĆNA MORA: Mnogi vozači u problemu - važe posebna PRAVILA, evo kako da se snađete (FOTO)

Autor Katarina Saičić

Turbo kružni tok na raskrsnici Bulevara cara Lazara i Fruškogorske ulice u Novom Sadu je završen i danas popodne biće uspostavljen redovan saobraćaj.

 Turbo kružni tok Izvor: Youtube/printscreen/Petar Dragić

Kako se može videti, preostalo je da se postavi još nekoliko stubova javnog osvetljenja i završi deo radova ispred Naučno-tehnološkog parka. Iz Gradske uprave kažu da to neće uticati na odvijanje saobraćaja.

Ovi radovi biće okončani u narednih nekoliko dana, čime će kružni tok biti kompletno završen, kako se ukazuje, dva i po meseca pre ugovorenog roka, piše novosadski Radio 021. Zbog svog specifičnog dizajna, "turbo" kružni tok isključuje potrebu za prestrojavanjem vozila i moguće konfliktne situacije u kružnom toku. Evo kako izgleda:

Maketa turbo kružnog toka u Novom Sadu
Izvor: YouTube

Poslednjih godina kružni tokovi se sve više koriste na raskrsnicama gde je to moguće i gde mogu da ubrzaju protok saobraćaja. Međutim, prometni kružni tokovi sa dve ili više traka često predstavljaju poteškoću za vozače koji se u takvim situacijama ne snalaze dobro. U tim slučajevima dolazi do problema sa pogrešnim prestrojavanjem pre i unutar samog kružnog toka ili nedoumica oko toga koje od dva vozila ima prednost. Nije retkost da u kružnom toku prisustvujemo i incidentnim situacijama, pa čak i saobraćajnim nezgodama.

Turbo kružni tok
Izvor: YouTube

Zbog toga, turbo kružni tok ima brojne prednosti. Ova vrsta kružnog toka razvijena je u Holandiji 2000. godine. Jedna od prednosti "turbo" kružnih raskrsnica je ta što se ne zahteva od vozača da se prestrojavaju unutar same raskrsnice. Umesto toga, vozači svoj pravac biraju pre nego što pristupe kružnom toku. Pre same raskrsnice, ali i u samom kružnom toku, signalizacijom je naznačeno kojom trakom se vozilo kreće od trenutka ulaska u kružni tok, pa sve do njegovog napuštanja.

Na taj način izbegnuta su prestrojavanja vozila u samom kružnom toku koja, osim što usporavaju kretanje vozila, mogu da dovedu i do konfliktnih situacija.

(MONDO/Kurir)

Možda će vas zanimati

Komentari 12

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Laki

Pa u cemu je problem sa ovim kruznim tokom ? Sve jasno kao Dan. Kada negde podjete sa autom , mora malo unapred da se razmislja , TJ. da se blagovremeno prestronite I to je to.

Milos

Al ce biti cukanja.najgori su ti sa vise traka.onda.dodju "vozaci" koji se toliko prave mudri i naprave sranje sebi i tebi na autu.gneralno ljudi ne znaju da voze ni da procenjuju situaciju oko sebe ni ovako a kamoli kad su u autu

Belojica

Odlično!

special image