
Takovo ponašanje se u Evropi smatra povredom osnovnog ljudskog prava, kaže zaštitnik građana Saša Janković, i najavljuje da će nastojati da dobru upravu uvrsti u spisak osnovnih ljudskih prava.
Neodgovorno i nekorektno ponašanje državnih službenika više ne treba tretira kao mali propust, već kao suštinska povreda prava građana, kaže Janković, iznoseći podatak da se 90 odsto pritužbi građana odnosi na lošu upravu, odnosno na netransparentne, nelogične i spore postupke po najrazličitijim pitanjima i zahtevima za ostvarivanje nekog prava.
Janković je ukazao da je dobro što građani sve više poznaju i insistiraju na svojim pravima i ne odustaju od njih .
On je istakao da je nemoguće promeniti i uspostaviti kvalitetan odnos građana sa upravom ako se ne promeni politički stav prema tome šta je uprava.
U Srbiji se rad u javnoj službi shvata kao socijalna kategorija, odnosno da država gleda da što više ljudi radi u upravi, kako bi socijalni faktor bio zadovoljan, rekao je Janković.
Prema njegovim rečima, u upravi je zaposleno puno ljudi koje vlast plaća što manje i ne pita za odgovornost, što znači da o pravima i obavezama građana odlučuju nedovoljno stručni, motivisani, odgovorni i nedovoljno plaćeni ljudi koji proizvode nezadovoljstvo.
On je ukazao da se mora smanjiti broj zaposlenih u upravi, promeniti način njihovog rada, uspostaviti visok nivo odgovornosti i adekvatno ih platiti kako bi najstručniji ljudi išli u državnu službu, a ne u banke i nevladine organizacije.
Janković je ukazao da tek tada uprava može da bude kvalitetna i upozorio da država još nije sprovela ni jedan od ciljeva za reformu državne uprave.
"Ona je politizovana, neprofesionalno i nedovoljno organizovana i prekobrojna", zaključio je Janković i dodao da u radu ombudsmana važnu ulogu imaju mediji.
Prema njegovim rečima, mediji su mač koji stoji iza zaštitnika građana.
"Pokazalo se da su mediji najveći saveznik i najveća sankcija u rukama zaštitnika i drugih sličnih kontrolnih tela, jer su ljudi na visokim položajima danas u Srbiji jako osetljivi na kritiku u medijima", rekao je Janković.
On je dodao da su mediji zato odigrali ključnu ulogu u uspostavljanju efikasnosti zaštitnika građana.
(Tanjug)
Neodgovorno i nekorektno ponašanje državnih službenika više ne treba tretira kao mali propust, već kao suštinska povreda prava građana, kaže Janković, iznoseći podatak da se 90 odsto pritužbi građana odnosi na lošu upravu, odnosno na netransparentne, nelogične i spore postupke po najrazličitijim pitanjima i zahtevima za ostvarivanje nekog prava.
Janković je ukazao da je dobro što građani sve više poznaju i insistiraju na svojim pravima i ne odustaju od njih .
On je istakao da je nemoguće promeniti i uspostaviti kvalitetan odnos građana sa upravom ako se ne promeni politički stav prema tome šta je uprava.
U Srbiji se rad u javnoj službi shvata kao socijalna kategorija, odnosno da država gleda da što više ljudi radi u upravi, kako bi socijalni faktor bio zadovoljan, rekao je Janković.
Prema njegovim rečima, u upravi je zaposleno puno ljudi koje vlast plaća što manje i ne pita za odgovornost, što znači da o pravima i obavezama građana odlučuju nedovoljno stručni, motivisani, odgovorni i nedovoljno plaćeni ljudi koji proizvode nezadovoljstvo.
On je ukazao da se mora smanjiti broj zaposlenih u upravi, promeniti način njihovog rada, uspostaviti visok nivo odgovornosti i adekvatno ih platiti kako bi najstručniji ljudi išli u državnu službu, a ne u banke i nevladine organizacije.
Janković je ukazao da tek tada uprava može da bude kvalitetna i upozorio da država još nije sprovela ni jedan od ciljeva za reformu državne uprave.
"Ona je politizovana, neprofesionalno i nedovoljno organizovana i prekobrojna", zaključio je Janković i dodao da u radu ombudsmana važnu ulogu imaju mediji.
Prema njegovim rečima, mediji su mač koji stoji iza zaštitnika građana.
"Pokazalo se da su mediji najveći saveznik i najveća sankcija u rukama zaštitnika i drugih sličnih kontrolnih tela, jer su ljudi na visokim položajima danas u Srbiji jako osetljivi na kritiku u medijima", rekao je Janković.
On je dodao da su mediji zato odigrali ključnu ulogu u uspostavljanju efikasnosti zaštitnika građana.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.