Savet RRS ocenio je danas, povodom prigovora Ujedinjenih regiona Srbije (URS) i Srpske napredne stranke (SNS), da do sada nijedan emiter prateći rad državnih organa nije prekršio zakon i Opšte obavezujuće uputstvo RRA o ponašanju medija u izbornoj kampanji.
Takođe, Savet je saopštio da je razmotrio izveštaj Službe za nadzor koja je reklamni spot URS evidentirala kao moguće sporan, ali i naveo da je za razmatranje tog mogućeg spornog sadržaja neophodno razjasniti da li postoji saglasnost da se koriste žigovi kompanija koje se pojavljuju u promotivnom spotu.
"Svi emiteri u Srbiji i tokom izborne kampanje, kao i kada izbori nisu raspisani, imaju slobodu da prate rad svih državnih organa i njihovih predstavnika u meri u kojoj to odgovara uređivačkoj koncepciji njihovih iformativnih programa i njihovim produkcionim mogućnostima", navodi se u saopštenju Saveta RRA posle današnje sednice tog tela na kojoj je razmotreno nekoliko predstavki upućenih Savetu.
URS i SNS smatraju da Demokratska stranka i njen lider, odnosno lista "Izbor za bolji život - Boris Tadić", ima povlašćen tretman i znatno više vremena u informativnim emisijama televizija sa nacionalnom frekvencijom.
Povodom prigovora URS na pojavljivanje Borisa Tadića u medijima i emitovanje kadrova iz redovnog praćenja rada funkcionera u plaćenim predizbornim terminima ili TV reklamama, Savet RRA je zaključio da je u informativnom programu pristup emitera novinarski, profesionalan, a u plaćenom terminu kontekst je takav da je nesumnjivo reč o predizbornom programu u kome se promoviše nosilac liste.
Savet RRA smatra da u takvim slučajevima nema odgovornosti emitera, niti se time krše pozitivni pravni propisi koji regulišu tu oblast.
Savet RRA je naveo da je doneo Opšte obavezujuće uputstvo o ponašanju emitera, a ne o ponašanju državnih organa i političkih stranaka u predizbornoj kampanji, jer je to, na osnovu zakona, u nadležnosti Nadzornog odbora Skupštine Srbije i Agencije za borbu protiv korupcije.
"Savet od emitera svakako očekuje da kao i do sada svoj posao rade profesionalno, uravnoteženo i bez favorizovanja ili diskriminacije bilo kog učesnika izbornog procesa", piše u saopšenju.
Savet RRA, kako se navodi, insistira da niko od učesnika u političkom i javnom životu, uključujući i Savet RRA, nema prava da utiče na uređivačku politiku medija.
Isto tako, kako se dodaje, donošenjem Opšte obavezujućeg uputstva Savet RRA se saglasio da su emiteri obavezni da u vreme izborne kampanje posvete posebnu pažnju ravnopravnosti svih učesnika izbora kako rad elektronskih medija ne bi oštetio izborni proces.
"Savet podseća da je emiterima zabranjeno da osim u pružanju tehničkih usluga, učestvuju u izradi tih TV formata (reklama,spotova,emisija). Savet podseća da emiteri imaju obavezu da u okviru plaćenih predizbornih termina emituju programe koje im dostave podnosioci lista", navodi se u saopštenju.
Po Zakonu o javnom informisanju i Zakonu o radiodifuziji, emiter može da odbije da emituje reklamne poruke ili emisije ako oceni da one podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje ili vređaju čast, ugled i privatnost građana ili drugih učesnika u kampanji.
Povodom mogućeg spornog sadržaja u spotu URS, Savet RRA dao je rok svima koji su emitovali spot - RTS 1, TV Pink, TV B92 i TV Hepi, da dostave podatke o tome da li postoji saglasnost kompanija koje se pojavljuju u promotivnom spotu URS da se njihovi robni žigovi koriste.
RRA je prvi put za ovu izbornu kampanju kreirala softver koji će Savetu omogućite precizne rezultate pojavljivanje svih učesnika izbornog procesa, a prvi kompletan izveštaj biće dostavljen na uvid javnosti nakon što bude obrađeno prvih 14 dana izborne kampanje, navodi se u saopštenju.
Dodaje se da je interni izveštaj za svega četiri dana nakon raspisanih izbora, koji se nedavno pojavio u medijima, istrgnut iz konteksta i sadrži samo neke segmente analize programa emitera.
"Podaci u njemu, iako tačni, nisu ni reprezentativni ni relevantni ni potpuni, jer su od strane službi RRA prosleđeni Savetu samo radi usaglašavanja forme i donošenja odluke o dubini budućih analiza", piše u saopštenju.
O ulozi RRA ima i drugačijih mišljenja od toga da su suviše liberalni prema vlasti. Profesor komunikologije na Fakultetu političkih nauka Miroljub Radojković nedavno je ocenio da je i RRA, pored stranaka, još jedan izvor pritiska na elektronske medije.
(Beta/MONDO)
Takođe, Savet je saopštio da je razmotrio izveštaj Službe za nadzor koja je reklamni spot URS evidentirala kao moguće sporan, ali i naveo da je za razmatranje tog mogućeg spornog sadržaja neophodno razjasniti da li postoji saglasnost da se koriste žigovi kompanija koje se pojavljuju u promotivnom spotu.
"Svi emiteri u Srbiji i tokom izborne kampanje, kao i kada izbori nisu raspisani, imaju slobodu da prate rad svih državnih organa i njihovih predstavnika u meri u kojoj to odgovara uređivačkoj koncepciji njihovih iformativnih programa i njihovim produkcionim mogućnostima", navodi se u saopštenju Saveta RRA posle današnje sednice tog tela na kojoj je razmotreno nekoliko predstavki upućenih Savetu.
URS i SNS smatraju da Demokratska stranka i njen lider, odnosno lista "Izbor za bolji život - Boris Tadić", ima povlašćen tretman i znatno više vremena u informativnim emisijama televizija sa nacionalnom frekvencijom.
Povodom prigovora URS na pojavljivanje Borisa Tadića u medijima i emitovanje kadrova iz redovnog praćenja rada funkcionera u plaćenim predizbornim terminima ili TV reklamama, Savet RRA je zaključio da je u informativnom programu pristup emitera novinarski, profesionalan, a u plaćenom terminu kontekst je takav da je nesumnjivo reč o predizbornom programu u kome se promoviše nosilac liste.
Savet RRA smatra da u takvim slučajevima nema odgovornosti emitera, niti se time krše pozitivni pravni propisi koji regulišu tu oblast.
Savet RRA je naveo da je doneo Opšte obavezujuće uputstvo o ponašanju emitera, a ne o ponašanju državnih organa i političkih stranaka u predizbornoj kampanji, jer je to, na osnovu zakona, u nadležnosti Nadzornog odbora Skupštine Srbije i Agencije za borbu protiv korupcije.
"Savet od emitera svakako očekuje da kao i do sada svoj posao rade profesionalno, uravnoteženo i bez favorizovanja ili diskriminacije bilo kog učesnika izbornog procesa", piše u saopšenju.
Savet RRA, kako se navodi, insistira da niko od učesnika u političkom i javnom životu, uključujući i Savet RRA, nema prava da utiče na uređivačku politiku medija.
Isto tako, kako se dodaje, donošenjem Opšte obavezujućeg uputstva Savet RRA se saglasio da su emiteri obavezni da u vreme izborne kampanje posvete posebnu pažnju ravnopravnosti svih učesnika izbora kako rad elektronskih medija ne bi oštetio izborni proces.
"Savet podseća da je emiterima zabranjeno da osim u pružanju tehničkih usluga, učestvuju u izradi tih TV formata (reklama,spotova,emisija). Savet podseća da emiteri imaju obavezu da u okviru plaćenih predizbornih termina emituju programe koje im dostave podnosioci lista", navodi se u saopštenju.
Po Zakonu o javnom informisanju i Zakonu o radiodifuziji, emiter može da odbije da emituje reklamne poruke ili emisije ako oceni da one podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje ili vređaju čast, ugled i privatnost građana ili drugih učesnika u kampanji.
Povodom mogućeg spornog sadržaja u spotu URS, Savet RRA dao je rok svima koji su emitovali spot - RTS 1, TV Pink, TV B92 i TV Hepi, da dostave podatke o tome da li postoji saglasnost kompanija koje se pojavljuju u promotivnom spotu URS da se njihovi robni žigovi koriste.
RRA je prvi put za ovu izbornu kampanju kreirala softver koji će Savetu omogućite precizne rezultate pojavljivanje svih učesnika izbornog procesa, a prvi kompletan izveštaj biće dostavljen na uvid javnosti nakon što bude obrađeno prvih 14 dana izborne kampanje, navodi se u saopštenju.
Dodaje se da je interni izveštaj za svega četiri dana nakon raspisanih izbora, koji se nedavno pojavio u medijima, istrgnut iz konteksta i sadrži samo neke segmente analize programa emitera.
"Podaci u njemu, iako tačni, nisu ni reprezentativni ni relevantni ni potpuni, jer su od strane službi RRA prosleđeni Savetu samo radi usaglašavanja forme i donošenja odluke o dubini budućih analiza", piše u saopštenju.
O ulozi RRA ima i drugačijih mišljenja od toga da su suviše liberalni prema vlasti. Profesor komunikologije na Fakultetu političkih nauka Miroljub Radojković nedavno je ocenio da je i RRA, pored stranaka, još jedan izvor pritiska na elektronske medije.
(Beta/MONDO)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte