• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Poslanici: Železnica na nivou 19. veka

Železnički saobraćaj u Srbiji je na nivou 19. veka, najveći deo pruga dozvoljava maksimalnu brzinu od 60 kilometara na sat, a prosečna starost voznih sredstava prelazi 30 godina, rečeno u Skupštini u raspravi o Konvenciji o međunarodnom železničkom prevozu.

Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić, obrazlažući Predlog zakona o izmenama i dopunama Konvencije, rekao da je taj zakon važan za usaglašavanje propisa Srbije sa EU i da potvrđivanjem izmena I dopuna Srbija neće imati dodatne finansijske obaveze.

"Potvrđivanje izmena i dopuna Konvencije potrebno je zbog nesmetane primene ove konvencije, koja ima za cilj unapređenje, poboljšanje I olakšanje međunarodnog železničkog prevoza u svakom pogledu, između ostalog i uspostavljanjem jedinstvenog pravnog sistema u relevantnim oblastima", rekao je ministar.

Poslanik Ujedinjenih regiona Srbije Branislav Mitrović je kazao da je neophodno doneti značajnije odluke kako bi se problemi rešavali I kako srpske železnice ne bi bile kočnica transportnog sistema zemalja EU.

On je naveo da je ključno pitanje da li je Srbija sposobna da ispuni Konvenciju.

"EU posvećuje znatnu pažnju razvoju železničkog saobraćaja, železnička industrija Unije ostvaruje prihod od 73 milijarde evra godišnje i postavlja se pitanje da li je srpska železnica sposobna da bude deo razvoja transporta, a ne da bude kočnica i problem", rekao je Mitrović.

On je izneo podatke da sedam odsto pruga u Srbiji ima dva koloseka, oko 45 odsto pruga dozvoljava opterećenje od 22,5 tone, a brzina od 100 kilometara na sat može se ostvariti na 3,2 odsto pruga u Srbiji.

Poslanica Lige socijaldemokrata Vojvodine Olena Papuga ocenila je da Žleznice Srbije gotovo i ne postoje i da je teško govoriti o transportu robe kroz Srbiju, a kamoli kroz širu međunarodnu zajednicu.

Ona je istakla da je železnica u Vojvodini od najbolje u Evropi postala jedna od najlošijih, te da 82 godine nije napravljen pomak u razvoju železničkog saobraćaja.

Poslanik Mirko Čikiriz je naveo da poslanička grupa SPO-DHSS neće podržati ovaj zakon. On je istakao da se ne može govoriti o lošem stanju u železnicama a da se ne postavi pitanje ko je odgovoran za to.

"Nećemo glasati za ovaj zakon jer 23 godina se nismo pomerili sa mrtve tačke. Pratimo stanje u JP 'Železnice Srbije' i vidimo da ne postoji ozbiljna namera da se krene u reforme", rekao je Čikiriz.

(Beta, foto: Beta, Nenad Petrović)

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

jole

e da su nam samo zeleznice iz 19. veka nego mnogo jos sto sta.

special image