
U saopštenju Agencije se navodi da se iz izjave funkcionera DS Božidara Đelića i saopštenja Ministarstva finansija, povodom blokade računa te stranke, ne vidi jasno u čemu se sastoji problem.
"Ministarstvo je obavezno da Demokratskoj stranci redovno prenosi sredstva iz budžeta u određenom iznosu na račun koji ta stranka koristi za finansiranje redovnog rada. S druge strane, isplate za finansiranje troškova izborne kampanje je trebalo izvršiti, a prema podacima kojima Agencija raspolaže su i izvršene, u roku od pet dana od proglašenja rezultata izbora", navodi se u saopštenju Agencije.
U saopštenju se navodi da kredit koji je uzet za potrebe finansiranja izborne kampanje ne bi trebalo da se otplaćuje novcem koji je iz budžeta dobijen za finansiranje redovnog rada, već u skladu sa Zakonom, iz drugih izvora finansiranja koji su političkom subjektu dostupni (članarine, prilozi, prihodi od imovine...).
"Sredstva koja politički subjekti, čiji su kandidati izabrani za narodne poslanike, poslanike i odbornike, dobiju iz budžeta, mogu koristititi isključivo za finansiranje njihovog redovnog rada, a ne i izborne kampanje", ističe se u saopštenju.
Iz Agencije podsećaju da je Zakon o finansiranju političkih aktivnosti predvideo dve vrste finansiranja političkih subjekata za finansiranje njihovog redovnog rada i finansiranje troškova izborne kampanje.
Zakonom je, kako navode, takođe propisano pravo političkih subjekata na finansiranje redovnog rada i troškova izborne kampanje iz budžeta, ukoliko politički subjekti za to steknu uslove (polaganje izbornog jemstva, osvojeni mandati na izborima...), kao i visina sredstava koje će biti isplaćene po tom osnovu.
"Politički subjekti treba da imaju različite račune za finansiranje troškova redovnog rada i svake izborne kampanje u kojoj učestvuju", poručuju iz Agencije.
Zakonom je, kako se dodaje, predviđena mogućnost da politički subjekt sredstva za finansiranje redovnog rada ili troškova izborne kampanje obezbedi zaduživanjem kod banaka i drugih finansijskih organizacija u Srbiji.
"Međutim, pravna priroda kredita nije do kraja jasna u samom Zakonu, jer se na jednom mestu on tretira kao oblik finansiranja iz privatnih izvora, a na drugom mestu, kao oblik finansiranja koji je izdvojen iz podele javnih i privatnih izvora finansiranja", ističe se u saopštenju.
Kako navode u Agenciji, Zakonom nije izričito propisano u kojem roku, sa kog računa i iz kojih izvora sredstava se otplaćuje kredit koji je politički subjekt uzeo radi finansiranja troškova izborne kampanje, što može stvoriti nedoumice u primeni, koje bi trebalo otkloniti preciziranjem odredaba Zakona.
(Tanjug, foto: printscreen)
"Ministarstvo je obavezno da Demokratskoj stranci redovno prenosi sredstva iz budžeta u određenom iznosu na račun koji ta stranka koristi za finansiranje redovnog rada. S druge strane, isplate za finansiranje troškova izborne kampanje je trebalo izvršiti, a prema podacima kojima Agencija raspolaže su i izvršene, u roku od pet dana od proglašenja rezultata izbora", navodi se u saopštenju Agencije.
U saopštenju se navodi da kredit koji je uzet za potrebe finansiranja izborne kampanje ne bi trebalo da se otplaćuje novcem koji je iz budžeta dobijen za finansiranje redovnog rada, već u skladu sa Zakonom, iz drugih izvora finansiranja koji su političkom subjektu dostupni (članarine, prilozi, prihodi od imovine...).
"Sredstva koja politički subjekti, čiji su kandidati izabrani za narodne poslanike, poslanike i odbornike, dobiju iz budžeta, mogu koristititi isključivo za finansiranje njihovog redovnog rada, a ne i izborne kampanje", ističe se u saopštenju.
Iz Agencije podsećaju da je Zakon o finansiranju političkih aktivnosti predvideo dve vrste finansiranja političkih subjekata za finansiranje njihovog redovnog rada i finansiranje troškova izborne kampanje.
Zakonom je, kako navode, takođe propisano pravo političkih subjekata na finansiranje redovnog rada i troškova izborne kampanje iz budžeta, ukoliko politički subjekti za to steknu uslove (polaganje izbornog jemstva, osvojeni mandati na izborima...), kao i visina sredstava koje će biti isplaćene po tom osnovu.
"Politički subjekti treba da imaju različite račune za finansiranje troškova redovnog rada i svake izborne kampanje u kojoj učestvuju", poručuju iz Agencije.
Zakonom je, kako se dodaje, predviđena mogućnost da politički subjekt sredstva za finansiranje redovnog rada ili troškova izborne kampanje obezbedi zaduživanjem kod banaka i drugih finansijskih organizacija u Srbiji.
"Međutim, pravna priroda kredita nije do kraja jasna u samom Zakonu, jer se na jednom mestu on tretira kao oblik finansiranja iz privatnih izvora, a na drugom mestu, kao oblik finansiranja koji je izdvojen iz podele javnih i privatnih izvora finansiranja", ističe se u saopštenju.
Kako navode u Agenciji, Zakonom nije izričito propisano u kojem roku, sa kog računa i iz kojih izvora sredstava se otplaćuje kredit koji je politički subjekt uzeo radi finansiranja troškova izborne kampanje, što može stvoriti nedoumice u primeni, koje bi trebalo otkloniti preciziranjem odredaba Zakona.
(Tanjug, foto: printscreen)
Pridruži se MONDO zajednici.