• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kampanja "Dosta" za promenu statusa Roma

Razbijanje predrasuda i stereotipa, integracija Roma u društvo, njihova politička edukacija i porast svesti o osnovnim pravima su osnovni ciljevi kampanje "Dosta", rečeno je u sredu na konferenciji za novinare.

Razbijanje predrasuda i stereotipa, integracija Roma u društvo, njihova politička edukacija i porast svesti o osnovnim pravima su osnovni ciljevi kampanje "Dosta", rečeno je u sredu na konferenciji za novinare.

Kampanja je organizovana u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori i Srbiji radi podizanja svesti Roma, ali i svesti drugih gradjana da je ta nacija ista kao i bilo koja druga.

Specijalni predstavnik generalnog sekretara Saveta Evrope (SE) u Srbiji Denis Huber rekao je da je kampanja, koja će se sprovoditi pod sloganom: "Dosta! Oslobodimo se predrasuda, upoznajmo Rome", bitna jer je veoma važno podići svest o Romima i poboljšati njihov imidž u javnosti.

Huber je rekao da su države poslednjih godina shvatile neophodnost poboljšanja položaja Roma u društvu, ali da su njihovi napori pod uticajem predrasuda lokalnog stanovništva, koje ne prihvata Rome u svoje okruženje.

Podsećajući da će Srbija od maja do novembra ove godine biti predsedavajuća SE, Huber je naglasio da je to njena prilika i mogućnost za promociju poboljšanja položaja Roma u društvu i podizanja svesti o njima.

Koordinator kampanje iz Odeljenja za Rome i nomade pri Savetu Evrope Ivana D'Alesandro rekla je da su Romi "najdiskrimisanija" grupa u Evropi koja se suočava sa teškim uslovima života.

"Romi nikada nisu imali pristup ni jednom segmentu vlasti, a svi uspešni Romi rekli su da su uspeh postigli samo zato što su bili 'belji' od pripadnika drugih društvenih grupa", rekla jer D' Alesandro.

Šef službe za ljudska i manjinska prava vlade Srbije Petar Ladjević istakao je da se romsko pitanje treba rešavati saradnjom evropskih institucija, vlade i romskih partija.

Prema njegovim rečima, veliki je uspeh što su vlada i Skupština Srbije uspele da izmene izborno zakonodavstvo, čime je omogućeno da Romi imaju dva predstavnika.

"Očekujem da će kampanja, pored podizanja svesti, biti zamajac za permanentnu uzbunu, jer pitanje Roma zavredjuje konkretnu akciju u svim segmentima", istakao je Ladjević.

Kampanja uključuje izložbe, predavanje, televizijske spotove, audio materijal, kao i razna vizuelna pomagala i slogane radi podizanja svesti o Romima.

Organizator kampanje je Savet Evrope uz podršku Evropske komisije.

(agencije)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image