Liberalno-demokratska partija (LDP) oglasila se povodom najnovijih istraživanja javnog mnjenja koje je obavila agencija "Stratedžik marketing" i ocenila da su sva istraživanja javnog mnjenja koja se objavljuju ovih dana posledica namere nekih političara da ostanu na vlasti ili da na nju dodju.

Iako u "Stratedžik marketingu kažu da je ovo redovno mesečno istraživanje koje se ne radi za posebnog naručioca, u LDP-u tvrde da je namešteno: "manipulisanje javnim mnjenjem ne može sprečiti gradjane da vide i da misle. Zato se izmišljenim rezultatima istraživanja javnog mnjenja ne može obezbediti pobeda na predsedničkim izborima", navodi se u saopštenju.

Prema rezultatima ovog istraživanja, sprovednog krajem oktobra, ukoliko bi predsenički izbori u Srbiji bili održani sada, u drugom krugu bi neizvesnu trku vodili Boris Tadić i Tomislav Nikolić.

U prvom krugu Tadić bi dobio 35 odsto glasova, Nikolić 31, Vojislav Koštunica, ukoliko bi se kandidovao, pet procenata, Mladjan Dinkić tri odsto, a Čedomir Jovanović dva odsto.

Direktor Stratedžik marketinga Srdjan Bogosavljević kaže za Betu da bi rezultat u drugom krugu bio uslovljen ponašanjem lidera Demokratske stranke Srbije, premijera Vojislava Koštunice, odnosno da li bi svoje pristalice pozvao na bojkot ili podršku Tadiću.

Tadić bi, naime, prema istraživanju, u drugom krugu imao 52 odsto glasova, a Tomislav Nikolić 48 odsto, ali se dobijeni rezultati računaju sa statističkom greškom od 3,2 odsto.

Većina anektiranih, 55 odsto, misli da vlada neće pasti i da će se vladajuća koalicija dogovoriti o terminu izbora.

Anketirani gradjani koji bi sigurno izašli na parlamentarne izbore, najviše glasova i mandata bi dali Srpskoj radikalnoj stranci (36 odsto), potom Demokratskoj stranci (31 odsto), Demokratskoj stranci Srbije (devet), pa Liberalno-demokratskoj partiji, Socijalističkoj partiji Srbije i G17 plus (po pet odsto) i Novoj Srbiji (tri odsto).

Kada je reč o opštoj opredeljenosti gradjana, SRS podržava 34 odsto anketirani, DS 31, DSS 11, LDP šest, G17 plus pet i SPS četirti odsto.

Obe vodeće stranke imaju bolji rejting nego u septembru, SRS za jedan, DS za dva procentna poena.
"Kakvi god da budu izbori, sada bili bi neizvesni u smislu da vladajuće stranke ne bi povravile svoj rejting, ali ništa ne ukazuje ni da bi dramatično skočili rejtinzi stranka opozicije", kazao je za Betu Bogosavljević.

Oktobarsko ispitivanje javnog mnjenja sprovedeno je na slucajnom stratifikovanom reprezentativnom uzorku od 1.017 punoletnih grdjana sa pravom glasa, od 24. do 29. oktobra.

LDP navodi da podaci agencije "Stratedžik marketinga" pokazuju koliko će predstojeća kampanja biti "prljava i usmerena protiv kandidata LDP", ocenjujući da takva "istraživanja" znače "sumrak jedne profesije".

"Promovisanje dva Koštuničina kandidata, Borisa Tadića i Tomislava Nikolića, kao sigurne učesnike drugog kruga", može biti njegova želja i agencije "Stratedžik marketing", ali za uspunjenje te želje moraće mnogo više da im pomognu i sačekaju završetak izbora, navedeno je u saopštenju LDP-a.

(Beta)