Zbog spora "Železnica Srbije" i UNMIK železnica, voz iz Kosova Polja ni u petak, četvrti dan za redom, nije krenuo prema Lešku, krajnjoj stanici na severu Kosova i Metohije. Na stanici u Raškoj se gomilaju velike količine robe, koja se iz Srbije transportuje za Kosovo.
Železnička linija Kosovo Polje - Lešak je jedna od najsigurnijih veza Srba iz centralnog Kosova sa severom pokrajine i centralnom Srbijom.
Na železničkoj stanici u Zvečanu opet su se okupili Srbi, radnici železnice koji na taj način daju podršku J.P. "Železnica Srbije", istovremeno izražavajući protest zbog jednostranog proglašenja nezavisnosti Kosova i Metohije.
Uprava "Železnica Srbije" traži da njeni vozovi saobraćaju iz centralne Srbije do Zvečana.
Javno preduzeće "Železnice Srbije" saopštilo je da se na stanici u Raškoj gomilaju velike količine robe, koja se iz Srbije transportuje za Kosovo.
Na sastanku u četvrtak u Beogradu predstavnici "Železnica Srbije" i UNMIK-a nisu postigli dogovor.
Direktor "Železnica Srbije" Milanko Šarančić je izjavio da konačnog dogovora nije bilo, jer je predstavnik UNMIK-a zatražio da prvo obavesti nadležne i da od njih dobije odgovor na zahteve "Železnice Srbije".
Prema rečima Šarančića, negativan odgovor stavio bi u "pat poziciju" UNMIK, koji nema ljudstvo da organizuje železnički saobraćaj, ali i "Železnice Srbije" koje neće moći da organizuju prevoz naših sunarodnika na severu Kosova.
Šarančić je podsetio da "Železnice Srbije" imaju sve formalne, pravne i suštinske razloge za preuzimanje nadležnosti na prugama na severu Kosova.
On je podsetio da "Železnice Srbije" na Kosovu i Metohiji imaju 466 radnika i da su svi oni raskinuli ugovorne obaveze sa UNMIK-om i potpisali ugovore o radu sa srpskim železnicama.
"UNMIK u poslednjih devet godina ništa nije uložio u održavanje železničke infrastrukture", rekao je Šarančić i dodao da stručnjaci železnice obilaze teren da bi utvrdili da li su potrebne određene intervencije.
U vlasništvu "Železnica Srbije" nalaze se 330 kilometara pruge na Kosmetu, 33 železničke stanice, jedan pomoćni voz, 38 različitih lokomotiva, 45 putničkih i više od 600 teretnih vagona.
Ta imovina je, prema Rezoluciji 1244 Saveta bezbednosti UN, samo predata UNMIK-u na korišćenje, ali se i dalje vodi u vlašništvu "Železnica Srbije".
(agencije/MONDO)