Obeleženo devet godina od raketiranja mosta u Grdeličkoj klisuri na kome se u tom trenutku našao putnički voz. U raketiranju sigurno poginulo 15 ljudi, a forenzičari još ne mogu da procene ukupan broj žrtava.
Predsednik Privremenog organa opštine Leskovac Goran Vukadinović izjavio je u subotu, na pomenu civilima stradalim pre devet godina od NATO projektila u vozu na mostu u Grdeličkoj klisuri, da taj zločin ne može biti zaboravljen ni oprošten.
Davanje pomena je održano na mestu tragedije, a prisustvovali su rodbina stradalih i brojne delegacije koje su položile cveće i vence.
"Zločin ne sme biti zaboravljen ni oprošten, ne samo zbog licemerja onih koji su ubijanje nedužnih definisali kao milosrđe, već i zbog onih kojima je na ovom mestu prekinut san o dugom životu, o potomstvu i nadi da svojim delovanjem našu zemlju učine boljom u svakom pogledu", kazao je Vukadinović
Podsećajući da je 12. aprila 1999. godine NATO alijansa ispalila četiri projektila na most u Grdeličkoj klisuri u 11.40 časova, direktor Železnice Srbije Milanko Šarančić zapitao se zašto je to učinjeno baš kada je voz prelazio preko mosta.
Šarančić je naveo da je "gubitak 50 srpskih života", NATO nazvao kolateralnom štetom uz tvrdnju da je cilj bio most.
"Ali postavlja se pitanje zašto je taj avion i taj nesrećni pilot kružio nebom čekajući da voz pun putnika bude na mostu i da tada uputi projektile", zapitao se Šarančić, podsetivši da su među poginulima bila i dva železničara.
Kondukter Dragan Ćirić, koji se tog dana zatekao u zadnjem delu drugog od četiri vagona, kazao je Beti da su njegova sećanja maglovita.
"Sevnulo je nešto dva puta. Video sam da sve ispred mene gori. Izašao sam kroz prozor i ugledao avione kako kruže iznad voza. Okolo je bio pravi haos. Tek kasnije sam na televizijskim snimcima video ugljenisane leševe razbacane pored voza", ispričao je Čirić.
Na spomen ploči u blizini raketiranog železničkog mosta nalaze se imena 15 poginulih, ali se smatra da je tog dana poginuo daleko veći broj putnika.
"Niko zapravo ne zna koliko je putnika bilo u vozu, a ni forenzičari nisu mogli da utvrde tačan broj poginulih", kazao je Šarančić.
(Beta)
Davanje pomena je održano na mestu tragedije, a prisustvovali su rodbina stradalih i brojne delegacije koje su položile cveće i vence.
"Zločin ne sme biti zaboravljen ni oprošten, ne samo zbog licemerja onih koji su ubijanje nedužnih definisali kao milosrđe, već i zbog onih kojima je na ovom mestu prekinut san o dugom životu, o potomstvu i nadi da svojim delovanjem našu zemlju učine boljom u svakom pogledu", kazao je Vukadinović
Podsećajući da je 12. aprila 1999. godine NATO alijansa ispalila četiri projektila na most u Grdeličkoj klisuri u 11.40 časova, direktor Železnice Srbije Milanko Šarančić zapitao se zašto je to učinjeno baš kada je voz prelazio preko mosta.
Šarančić je naveo da je "gubitak 50 srpskih života", NATO nazvao kolateralnom štetom uz tvrdnju da je cilj bio most.
"Ali postavlja se pitanje zašto je taj avion i taj nesrećni pilot kružio nebom čekajući da voz pun putnika bude na mostu i da tada uputi projektile", zapitao se Šarančić, podsetivši da su među poginulima bila i dva železničara.
Kondukter Dragan Ćirić, koji se tog dana zatekao u zadnjem delu drugog od četiri vagona, kazao je Beti da su njegova sećanja maglovita.
"Sevnulo je nešto dva puta. Video sam da sve ispred mene gori. Izašao sam kroz prozor i ugledao avione kako kruže iznad voza. Okolo je bio pravi haos. Tek kasnije sam na televizijskim snimcima video ugljenisane leševe razbacane pored voza", ispričao je Čirić.
Na spomen ploči u blizini raketiranog železničkog mosta nalaze se imena 15 poginulih, ali se smatra da je tog dana poginuo daleko veći broj putnika.
"Niko zapravo ne zna koliko je putnika bilo u vozu, a ni forenzičari nisu mogli da utvrde tačan broj poginulih", kazao je Šarančić.
(Beta)