Vučić je obišao radove na izgradnji vijadukta "Čortanovci" zajedno sa predstavnicima kompanije ruskih železnica RŽD Internešnel, potpredsednicom vlade i ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, kao i ruskim ambasadorom Aleksandrom Bocan Harčenkom i pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem.
"Ovo veličanstveno gradilište je simbol sveukupnog napretka Srbije. Radovi na izgradnji vijadukta Čortanovci predstavljaju najveće železničko gradilište u celoj Evropi", naveo je Vučić na instagram profilu "BudućnostSrbije", uz fotografije iz obilaska.
On je tokom obilaska radova na izgradnji vijadukta "Čotanovci" rekao da je 25 minuta potrebno kolima samo da se neko izvuče iz Beograda, tako da će građani vozom moći mnogo brže da stignu do Novog Sada.
Istakao je da je tunel "Čortanovci" dug 1,1 kilometar, vijadukt tri kilometara koji biti veoma lep, možda čak i lepši od mosta Vrla na južnom kraku Koridora 10.
Vučić je dodao da vijadukt ide pored Dunava i da će sa njega biti veoma lep pogled.
"Svi će moći da vide koliko je Srbija lepa. Ovo je svemir za ono što smo pre imali u železnici", dodao je predsednik.
Vučić je rekao da je njegova ideja da se gradi i brza pruga, ne samo od Beograda do granice sa Mađarskom, već i od Beograda do Niša.
Radovi na izgradnji tunela i vijadukta "Čortanovci" deo su projekta izgradnje deonice brze pruge Beograd - Budimpešta od Stare Pazove do Novog Sada, čija je dužina 40,4 kilometra.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da sa srpske strane neće biti nikakvih kašnjenja u izgradnji brze pruge Beograd - Budimpešta, kao i da će, kada ona bude gotova, moći da se putuje vozom od Beograda do Beča za samo četiri sata.
Upitan da prokomentariše to što će i u Mađarskoj biti ubrzani radovi na brzoj pruzi na njihovoj teritoriji i da li je o tom projektu nedavno razgovrao sa premijerom te zemlje Viktorom Orbanom, Vučić je rekao da su razgovrali i o tom projektu, kao i da Srbija ima izvanrednu saradnju sa Mađarskom.
"Oni su naši iskreni prijatelji i u svakoj teškoj situacji imali su razumevanja za nas i mi za njih. Pomagali su nam unutar EU kada se god govorilo o Srbiji".
Pruga će biti za brzinu vozova do 200 kilometara na čas.
Ruske železnice su već postavile 35 kilometara trase, a u toku su radovi na izgradnji dvokolosecnog vijadukta "Čortanovci" koji je najinteresantniji objekat na trasi.
Vijadukt je dužine tri kilometra, a realizovano je više od 90 odsto radova.
Ukupna dužina obe tunelske cevi "Čortanovci" je 2.242,5 m, a početkom aprila je završeno probijanje desne cevi dužine 1.086,5 metara.
Tasa tunela prolazi kroz složene rudarsko-geološke uslove u vlažnom tlu, a sa stane severnog portala tunel izlazi u zonu klizišta u granicama nacionalnog parka Fruška gora.