Suludo prelaženje pruge koje je proteklih dana zabeleženo na potezu Beograd-Novi Sad gde se izvode probe pri brzini od 200 kilometara na sat, moglo bi građane da košta ido80.000 dinara, kada bi ih ovlašćeni inspektor zatekao u toj radnji. Novčanom kaznom od 20.000 do 80.000 dinara kazniće se fizičko lice za prelazak preko železničke pruge suprotno članu 96. st. 1. i 2. Zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju, koji glasi:
Prelazak drumskih vozila preko železničke pruge dozvoljen je na ukrštaju pruge i puta (u daljem tekstu: putni prelaz).
Prelazak pešaka i biciklista preko železničke pruge dozvoljen je na putnim prelazima i na ukrštaju pruge i pešačke, odnosno biciklističke staze.
Ipak, postoje izuzeci kada je dozvoljeno prelaženje pruge i to u sledećim situacijama: Prelazak drumskih vozila preko železničke pruge dozvoljen je na ukrštaju pruge i puta (u daljem tekstu: putni prelaz); Prelazak pešaka i biciklista preko železničke pruge dozvoljen je na putnim prelazima i na ukrštaju pruge i pešačke, odnosno biciklističke staze; Ugrožavanje železničkog saobraćaja uređeno je i Zakonom o železnici.
Novčane kazne za fizička lica
Novčanom kaznom od 30.000 do 100.000 dinara kazniće se fizičko lice za sledeći prekršaj:
- Nanošenje štete železničkim voznim sredstvima.
- Neovlašćeno otvaranje vrata i otvora na teretnim kolima i tovarnim jedinicama u toku prevoza.
- Uklanjanje sredstava koja obezbeđuju tovarne jedinice koje se prevoze železnicom od samopokretanja.
- Bacanje ili stavljanje bilo kakvog predmeta na železničku prugu.
- Bacanje bilo kakvog predmeta na železnička vozna sredstva ili vozila koja se prevoze vozom.
- Ako odlaže otpad, smeće ili izliva otpadne vode u infrastrukturnom pojasu.
U dogovoru sa nadležnim državnim organima železnički prevoznici, upravljač infrastrukture i upravljači stanica preduzimaju adekvatne mere u okviru svojih nadležnosti i prilagođavaju ih propisanom nivou obezbeđivanja da bi obezbedili ličnu bezbednost putnika na železničkim stanicama i u vozu kao i upravljanje rizikom.
Oni sarađuju i razmenjuju informacije o najboljim praksama u pogledu prevencije aktivnosti, za koje se očekuje da mogu ugroziti nivo bezbednosti.
(MONDO)