MIROSLAV MIŠKOVIĆ OTKRIO KLJUČ USPEHA VEŠTAČKOJ INTELIGENCIJI! "Važan je osećaj" - Srbija treba da ulaže u ove grane

Poznati srpski biznismen Miroslav Mišković odgovarao je na pitanja koja mu je postavila veštačka inteligencija.

YouTube/DeltaHolding/Printscreen

Veštačka inteligencija uzima sve više zamaha u našim životima, ne samo kada su u pitanju obične, svakodnevne stvari već i naš posao. Postala je alat kojim se sve više ljudi služi onda kada imaju bilo kakvu nedoumicu, kada im je potrebna pomoć ili kada su jednostavno radoznali.

A da li možete da zamislite da jedan srpski preduzetnik razgovara sa ChatGPT-jem? Upravo ovo testirao je ICT Product Manager Ivan Dabetić koji je ovu alatku stavio na test i zamolio je da mu generiše pitanja za Miroslava Miškovića. A Mišković je na njih i odgovorio.

"Genrisanje intervjua je bilo unos par basic promptova. Nakon samo dva dana, dobio sam neverovatnu priliku da gospodin Mišković odgovori na sva pitanja koja je generisala veštačka inteligencija. Bio sam iznenađen i oduševljen kada su me kontaktirali iz Delta Holdinga i pitali da li mogu da objave odgovore na pitanja koja je postavila veštačka inteligencija jer im se ceo članak dopao, kao i pitanja za koja smatraju da su korisna i interesantna", piše Dabetić na svom sajtu.

Mišković je dao izuzetno vredne savete o poslovanju i partnerstvima, kao i o tome kako prepoznati prave investicione prilike i koje su najvažnije osobine koje bi preduzetnik trebalo da poseduje kako bi bio uspešan u poslovanju. Njegovo mišljenje o poslovanju se zasniva na tome da se uvek traži najbolje znanje i najstručnije ljude u svakoj oblasti, i da je inovacija ključ za uspeh u poslovanju.

"Preporučujem vam da pročitate jako zanimljive i korisne savete, odnosno odgovore koje je dao gospodin Miroslav Mišković", poručuje kreator intervjua.

Kako ste uspeli da uspešno proširite Delta Holding u različitim poslovnim granama, poput poljoprivrede, proizvodnje hrane, nekretnina, logistike i hotelijerstva?

"Uspeh Delte je nastao na tome što svom u svakom novom poslu tražili najbolje znanje koje postoji. Kada smo ušli u poljoprivredu, pitali smo ko najbolje na svetu gaji jabuke i saznali da je to regija Južni Tirol u Italji; ko je najbolji u svinjogojstvu i otkrili da je to Danska, i tako u svakoj oblasti, a onda smo od njih učili. Možete se baviti različitim poslovima, ako u svakom od njih obezbedite najbolju tehnologiju i najstručnije ljude. Ako mislite da sve poslove obavljate sa istim, jednim znanjem, onda od toga nema ništa", rekao je on.

Koje su vaše strategije za izgradnju uspešnih partnerstava sa globalnim brendovima, kao što su BMW, Honda, InterContinental Hotels Group, i mnogi drugi?

"Svim partnerima iz sveta, a to su najveće globalne kompanije, mi smo pokazali da ih na tržištu koje preuzmemo predstavljamo uspešnije nego što bi to oni sami uradili, jer smo koristili njihovu tehnologiju i naše lokalno znanje. I nikada ih u tome nismo izneverili. Na taj način nastala su partnerstva koja su trajala i traju decenijama. Istovremeno, učili smo od njih i na taj način i sami se razvijali", dodao je Mišković.

Kako biste savetovali nekoga ko želi da pokrene sopstveni biznis, ali nema dovoljno novca za finansiranje? Koji su naįvažniji koraci za uspeh u ovom poslu?

"Za biznis je potrebno da imate ili novac, u kom slučaju ili tražite partnera sa znanjem ili to znanje kupujete, ili znanje, u kom slučaju tražite partnera koji ima novac, a to može da bude i banka. Dobro se upoznajte sa biznisom koji vas zanima, saznajte sve što se može saznati o tržištu, konkurenciji, vašim mogućnostima. Sem toga, pogledajte da li se u poslu razlikujete od konkurencije, jer ako nudite isto što i drugi, nemate velike šanse", naglasio je on.

Kako prepoznajete prave investicione prilike i koja je vaša metodologija odlučivanja o ulaganjima?

Način na koji odlučujem ne mogu da preporučim svima, jer on je zasnovan na mnogo iskustva, poslovnih i životnih situacija koje sam prošao. Pre svake velike odluke važne su kvalitetne analize, dobri saradnici koji poznaju posao, eksterni savetnici koji učestvuju ili vode pregovore. Ali kada treba doneti konačnu odluku važan je osećaj, on me retko vara kada su u pitanju i ljudi, i poslovi. Ja to zovem šac metoda, a ne znam kako se ovaj termin može prevesti na jezik veštačke inteligencije.

Šta smatrate najvećim izazovima u poslovanju danas i kako ih prevazilazite?

"Najveći izazov je prilagođavanje neverovatno brzim promenama. Delta ga savladava tako što ne čeka nužnost da nešto promeni, već im ide u susret neprekidnim inoviranjem, otvaranjem za mlade ljude koji donose nove ideje. Delta danas nije ni nalik Delti od pre desetak godina, kao što ni ja lično nisam uporediv za onim čovekom kakav sam bio pre 10 godina", istakao je Mišković.

Kako vidite budućnost srpske privrede i šta mislite da bi trebalo uraditi da bi se podstakao ekonomski rast u zemlji?

"Za Srbiju je važno da se opredeli za strategiju, koje su to privredne grane koje želi da razvija. I da onda napravi program stimulacija za te grane. Po mom uverenju, u njih svakako spada poljoprivreda, u kojoj imamo veliku konkurentnu prednost, zatim energetika, a svakako i nove tehnologije odnosno IT. U svim privrednim granama treba ohrabriti preduzetništvo, odnosno dati ravnopravnu šansu domaćim kompanijama", kazao je Mišković.

Kako biste opisali svoj liderstvo stil i kako to utiče na vaše poslovne odluke i timsku dinamiku?

"Ako mogu da ocenim svoj najveći kvalitet, mislim da je to rad sa ljudima. Najvažnije za jednog lidera je da motiviše ljude oko sebe, da učini da oni zavole svoj posao i onda će oni pružiti i više od svojih objektivnih mogućnosti. Moj stil je da verujem svojim ljudima, prepuštam im ovlašćenja i poslove i na taj način dajem im priliku da pruže svoj maksimum", dodao je on.

Koje su najvažnije osobine koje bi preduzetnik trebalo da poseduje kako bi bio uspešan u poslovanju?

"Preduzetnik mora pre svega da ima veliku ljubav prema poslu kojim se bavi, da usvaja nova znanja, da nađe saradnike koji znaju više od njega u pojedinim oblastima. Mora da donosi odluke, jer i loša odluka, kakvih nesumnjivo ima, bolja je nego stanje u kome se odluka ne donosi i stvari ostaju nerešene", rekao je on.

Kako Delta Holding doprinosi društvenoj zajednici i koje su vaše inicijative u oblasti društvene odgovornosti?

"Delti je društvena odgovornost jedan od strateških temelja poslovanja. Ovogodišnji ESG fokus stavili smo na obnovljive izvore energije, postavljamo solarne panele i pogone na biomasu. Zajednici pomažemo kroz održivi projekat za obnovu srpskog sela pod imenom Naše selo", dodao je on.

Koji su vaši planovi i ciljevi za Delta Holding u budućnosti, i koje su nove poslovne oblasti koje planirate da istražujete i razvijate?

"Delta Holding ostaje opredeljen ka svojim core biznisima, pre svega poljoprivredi, razvoju nekretnina i distribuciji velikih svetskih brendova u našem regionu. To su poslovi u kojima vidimo svoju priliku, gde imamo veliko znanje i možemo da budemo najbolji, što je uvek cilj naše kompanije. Sa druge strane ulagaćemo i u inovativne biznise, kao što je e-commerce platforma Ananas, za koju imamo ambiciju da postane regionalni džin u onlajn trgovini. U kompaniji uvodimo poziciju AI champion, koja treba sve nas da vodi ka bržoj i efikasnijoj primeni veštačke inteligencije", rekao je za kraj.

(MONDO/Ivan Dabetić)