Na današnji dan rođen je jedan od najvećih astronoma i matematičara!

Izvor mondo.rs Izvor SRNA

Nikola Kopernik, poljski astronom, matematičar, pravnik, lekar i ekonomista, koji je prvi formulisao heliocentrični sistem svemirskih tela, prema kome je Sunce u centru solarnog sistema, a ne Zemlja, rođen je 19. februara 1473. godine.

Rad Nikole Kopernika izazvao je burne reakcije, ali je brzo prihvaćen u naučnim krugovima.

Međutim, crkva to nije lako prihvatila i zato je papa 1616. godine ovo delo zabranio, a Kopernika proglasio jeretikom, jer su njegove ideje išle protiv crkvenog učenja.

Možda će vas zanimati

Kopernik je studirao na univerzitetu u Krakovu i Bolonji kanonsko pravo, ali se najviše posvetio studiju astronomije.

Kopernik je dao prvu skicu nove heliocentrične teorije, koja je bilo suprotna tada vladajućem Ptolomejevom geocentričnom sistemu sveta sa Zemljom u centru.

Prosuđujući na osnovu principa relativnosti kretanja planeta, Kopernik je naveo da se Zemlja i druge planete ravnomerno kreću po orbitama, te da je u njihovom centru Sunce.

Petlje u putanjama planeta objasnio je kao pojavu koja nastaje zbog kretanja Zemlje i planeta oko Sunca.

Iz veličine petlji, koja je manja što je planeta udaljeniji od Sunca, odredio je njihovu udaljenost od tog tela.

Kopernik je dugo razmišljao o tome da li da svoju teoriju napiše ili da je, po uzoru na pitagorovce, usmeno prenosi. Ipak je prvo napisao sažetu teoriju.

Izgradnja heliocentričnog sistema bio je revolucionaran i dalekosežan prekid sa starim shvatanjima.

Svojim delom Kopernik je utemeljio modernu astronomiju i stvorio preduslove za dalja otkrića poput Keplerovih zakona i Njutnovog određivanje zakonitosti koja upravlja kretanjima nebeskih tela.

Crkva je 1616. zabranila sva dela koja su za osnovu imala Kopernikovo učenje.

Zabrana je 1757. ukinuta sa Kopernikovih, a 1835. sa ostalih naučnih dela koja su se kosila sa crkvenim viđenjima svemira.

Nikola Kopenik umro je 1543. godine.

Pročitajte i OVO

Neko

Vise ovakvih tekstova. Neka 5% ljudi procita ovakav tekst i tekst je posluzio svrsi da se oni koji su ovo znali podsete, a oni koji nisu nauce nesto novo.

DRZAC KVAKE VRATA SVLACIONICE