Model 737-500 proizvođača, Boing koji je jutros nestao u upotrebi je od 1990 godine.
Poslednji proizvedeni primerak datira iz 1999. godine.
Boing 737
Prvi Boing 737-100 poleteo je 9. aprila 1967, a avion je ušao u upotrebu u februaru 1968. u službi Lufthanze. 737-200 je za prvi put poleteo 8. avgusta 1967.
Duži 737-200 je bio uspešniji i proizvodnja ovog modela trajala je do 1988. Nakon što je proizvedeno 135 aviona B737-200, usledila su značajna poboljšanja, pa je u standardnu proizvodnju ušao 737-200 Advanced.
Nova poboljšanja su usledila početkom osamdesetih sa modelom 737-300. Uvedeni su motori CFM56 sa boljom potrošnjom goriva. Osim toga, na ovom modelu motori nisu smešteni tačno ispod krila, već su izbačeni više unapred.
Boing 737-500
Model 737-500 je bio kraći od 737-300 i direktna je zamena za Boing 737-200 ali je bio napravljen za mnogo duže destinacije.
Može da ponese do 132 putnika u jednoj klasi. Bio je dostupan u verziji sa novom "staklenom" komandnom tablom sa digitalnim mernim instrumentima, kao i sa dotadašnjim analognim instrumentima.
Prvi Boing 737-500 je poleteo za avio-prevoznika Sautvest erlajns 1990. Poručeno je 20 letelica 1987.
Letelica je postala veoma popularna među ruskim avio-kompanijama, koje su stare sovjetske putničke avione zamenili znatno efikasnijim 737-500 i to uglavnom polovnim sa zapada.
737-500 je zamenjen modelom 600 koji nije bio toliko popularan među avio-kompanijama i do danas je isporučeno samo 69 primeraka.
Prokletstvo Boinga 737 MAX
Model Boing 737-500 ne treba mešati sa poznatim modelom Boing 737 MAX koji je postao poznat po čestim padovima u poslednjih par godina.
U padu Boinga 737 MAX koji se 2019. godine srušio u Etiopiji, 157 ljudi nastradalo je za samo 6 minuta.
Druga nesreća sa ovim modelom desila se u oktobru 2018. godine kada se avion srušio u Džakarti, odmah po poletanju i tada je stradalo svih 189 putnika i članova posade.
U avionu bilo oko 60 putnika i članova posade
Podsećamo, avion indonezijske avio-kompanije Srividžaja Er nestao je nekoliko minuta pre poletanje iz Džakarte.
Evidencija putnika, prema nezvnaičnim informacijama, navodi da je u letelici bilo petoro dece i najmanje 53 odrasle osobe.
Avion je nestao u 14.40 po lokalnom vremenu, nekoliko trenutaka nakon poletanja sa aerodroma Soekarno-Hata.
Poslednja lokacija aviona bila je u vodama Javanskog mora iznad provincije Banten.
(MONDO)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Partizan izgubio u Istanbulu, crno-beli na 2-5: Fenerbahče ostavio crno-bele bez šansi
Teodosić promašio pobedu u Pioniru: Zvezda imala "+14" pa ispustila šampiona Evrope
Završena akcija spašavanja u Novom Sadu - 14 poginulih, troje povređenih, obratio se i Vučić
"Da se rekonstruisala nadstrešnica, ovo se ne bi desilo": Vesić najavio da će utvrditi ko je stavljao pečate i potpise
Crvena zvezda i Partizan izvan plej-of zone: Ovako izgleda tabela Evrolige posle sedam kola