Votka je jedini proizvod čija je potrošnja u Rusiji primetno povećana u vreme krize - u poređenju sa prošlom godinom prodaja nacionalnog i drugih žestokih pića porasla je oko pet odsto.
Votka je jedini proizvod čija je potrošnja u Rusiji primetno povećana u vreme krize, s tim što je u poređenju sa prošlom godinom prodaja nacionalnog i drugih žestokih pića porasla oko pet odsto, objavljeno je u Moskvi u ponedeljak.
Analitičari međunarodne agencije "Nilsen" tvrde da je rast prodaje žestokih pića povezan sa manjom posetom restoranima i kafanama, a da u vreme krize ljudi radije piju kod kuće kupujući alkohol u prodavnicama.
Istraživanje iste agencije je, naime, pokazalo da oko 80 odsto ruskih potrošača štedi prilikom svakodnevne nabavke hrane i pića.
Od decembra prošle do jula ove godine u Rusiji je smanjena potrošnja većine prehrambenih proizvoda i pakovanog pića, a opala je prodaja i gotovih jela, čipsa i drugih slanih grickalica, pokazuje istraživanje "Nilsena".
Eksperti koje je anketirao moskovski dnevnik "Nezavisimaja gazeta" tvrde, međutim, da je takvu situaciju uslovio rast psihološkog opterećenja u vreme krize i potreba ljudi da s vremena na vreme periodično priušte "predah" zbog tekućih životnih problema.
"Ekonomska kriza rezultirala je većom potrošnjom alkoholnih pića, ne samo u Rusiji već i u celom svetu", kaže direktor ruskog Centra za analizu federalnog i regionalnih tržišta alkohola Vadim Drobiz.
Drobiz takođe ukazuje na uspon crnog tržišta alkohola u vreme krize.
"Dok je 2007. godine na ilegalnom tržištu votke prodato oko 600 miliona litara, 2008. godine ova količina je porasla na 700 miliona litara, a ove godine prodaće se najmanje 750 miliona litara", ističe ekspert.
(Tanjug, arhivska fotografija ruskih specijalaca koji prosljavljaju Dan padobranskih jedinica na Crvenom trgu uz votku)
Analitičari međunarodne agencije "Nilsen" tvrde da je rast prodaje žestokih pića povezan sa manjom posetom restoranima i kafanama, a da u vreme krize ljudi radije piju kod kuće kupujući alkohol u prodavnicama.
Istraživanje iste agencije je, naime, pokazalo da oko 80 odsto ruskih potrošača štedi prilikom svakodnevne nabavke hrane i pića.
Od decembra prošle do jula ove godine u Rusiji je smanjena potrošnja većine prehrambenih proizvoda i pakovanog pića, a opala je prodaja i gotovih jela, čipsa i drugih slanih grickalica, pokazuje istraživanje "Nilsena".
Eksperti koje je anketirao moskovski dnevnik "Nezavisimaja gazeta" tvrde, međutim, da je takvu situaciju uslovio rast psihološkog opterećenja u vreme krize i potreba ljudi da s vremena na vreme periodično priušte "predah" zbog tekućih životnih problema.
"Ekonomska kriza rezultirala je većom potrošnjom alkoholnih pića, ne samo u Rusiji već i u celom svetu", kaže direktor ruskog Centra za analizu federalnog i regionalnih tržišta alkohola Vadim Drobiz.
Drobiz takođe ukazuje na uspon crnog tržišta alkohola u vreme krize.
"Dok je 2007. godine na ilegalnom tržištu votke prodato oko 600 miliona litara, 2008. godine ova količina je porasla na 700 miliona litara, a ove godine prodaće se najmanje 750 miliona litara", ističe ekspert.
(Tanjug, arhivska fotografija ruskih specijalaca koji prosljavljaju Dan padobranskih jedinica na Crvenom trgu uz votku)