LANSIRAN NAJVEĆI TELESKOP IKAD: Prikupljaće podatke o sastavu svemira - u timu i SRPSKI NAUČNIK

Autor Tamara Jovanović

Raketa Arijana 5 koja nosi svemirski teleskop Džejms Veb poletela je danas u 12:20 sa svemirske baze u Francuskoj Gvajani.

Lansiran najveći teleskop na svetu u svemir Izvor: Twitter/@Nasa/screenshot

Let na motorni pogon trebalo bi da traje 27 minuta, pre odvajanja teleskopa koji će se nalaziti na 1.5 miliona kilometara od Zemlje.

Džejms Veb, veoma složen inženjerski dragulj, biće najveći i najmoćniji teleskop ikad lansiran u svemir. Izgrađen je u SAD pod upravom Nase uz pomoć evropske i kanadske svemirske agencije.

Možda će vas zanimati

Teleskop će istraživati sa velikom preciznošču faze kosmosa, od prvog perioda univerzuma, velikog praska, do stvaranja prvih galaksija.

Na prikupljanju podataka, učestvovaće i naš astrofizičar Darko Donevski. Nedavno je Darko za MONDO istakao da mnoge naučnike muči pitanje, da li je moguć život na drugim planetama, tražeći odgovore u njihovom fizičkom i hemijskom sastavu.

Misija je pravo organizovana da se reše neka od ovih pitanja, a Darko će biti u timu koji će, kako nam je naveo, biti zadužen za prikupljanje podataka.

"Astrobiologija je moderna nauka čiji je cilj da pronađe uslove za život van Zemlje. Mi živimo u uzbudljivom vremenu, jer smo samo za poslednjih desetak godina otkrili na stotine novih planeta izvan našeg Sunčevog sistema, i svako se nada da na nekim od tih mesta možda postoji mogućnost za razvoj živog sveta. Na primer, nedavno su otkrivene planete blizu nama susedne zvezde, Proksima Kentaura. Za jednu od njih naučnici tvrde da poseduje dobre uslove za vodu u tečnom sanju na svojoj površini. Ono što je posebno spektakularno je da će NASA u orbitu lansirati najveći svemirski teleskop ikada napravljen - Džejm Veb. S njim ćemo moći da detaljnije istražimo fizički i hemijski sastav atmosfere planeta, i ujedno dobijemo mnoge nove odgovore na ova pitanja", rekao je nedavno naučnik za naš portal.

Pogledajte lansiranje:

(MONDO)