Otkriveno je da je avionsku nesreću iznad Sredozemnog mora, u kojoj je poginulo 66 ljudi, izazvao pilot koji je pušio cigaretu u kokpitu, piše "The Telegraph".
Let EgiptAira MS804 putovao je iz Francuske u Egipat u maju 2016. godine, kada se srušio u more južno od grčkog ostrva Krit, pri čemu su svi poginuli u avionu Erbas A320. Među njima je bilo 12 francuskih turista, Britanac, 30 Egipćana, dva Iračana i Kanađanin. Egipatske vlasti su tada tvrdile da je avion oboren u terorističkom napadu - iako nijedna teroristička grupa nikada nije preuzela odgovornost za napad.
Ali zvanična istraga je zaključila da je nesreću izazvalo pušenje cigarete u kokpitu, što je zapalilo kiseonik koji je curio iz maske za hitne slučajeve, piše "The Telegraph".
Egipatski piloti su već pušili u pilotskoj kabini i to nije bilo zabranjeno u vreme pada 2016. godine, navodi se u izveštaju od 134 stranice koji su sastavili stručnjaci za vazduhoplovstvo i italijanski list Korijere dela sera. Iz neobjašnjenih razloga, inženjer za održavanje aviona je promenio postavku na maski za kiseonik iz normalne u hitnu, što je dovelo do curenja kiseonika.
19. maja, oko 2:25, nekoliko minuta pre nego što se avion srušio u more, istražitelji su identifikovali šištanje izazvano curenjem kiseonika iz maske. Izveštaj je poslat Apelacionom sudu u Parizu. Piloti aviona su pre poletanja trebali da primete da maska nije ispravna, rekao je jedan iskusni pilot.
"Nakon ulaska u kabinu, jedna od različitih provera pre poletanja je provera protoka kiseonika u maskama", rekao je za Korijere dela sera Danijele Veroneli, pilot Erbas A320 i član italijanskog nacionalnog udruženja pilota komercijalne avijacije.
"Ako je prekidač u normalnom položaju, kiseonik teče na zahtev. Ako je u hitnom položaju, kiseonik će izaći pod većim pritiskom da bi oduvao dim koji bi mogao biti u kabini ako dođe do požara."
Izveštaj još nije javno objavljen, navodi Korijere dela sera.
Džuli Heslovin, čiji su 41-godišnji brat i 75-godišnji otac poginuli u nesreći, rekla je: "Čekali smo od 2016. da saznamo zašto smo izgubili svoje najmilije, a zvanično nam niko nije rekao bilo šta."
2018. godine, Kancelarija za nesreće francuskog civilnog vazduhoplovstva (BEA) saopštila je da je "požar najverovatnije izbio u kokpitu dok je avion leteo na krstarećoj visini i da se vatra brzo širila, što je rezultiralo gubitkom kontrole nad avionom".
U tom izveštaju nije bilo reči o curenju kiseonika ili pušenju cigareta u kokpitu.
(MONDO)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!