• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MISTERIJA SMRTI JEDNOG OD NAJVEĆIH BOGATAŠA NA SVETU: Na letu za Berlin ispao iz aviona, njegov sin doživeo istu sudbinu

Autor Ivana Lazić

Belgijski bankar Alfred Levenštajn bio je jedan od najbogatijih ljudi na svetu, a stradao je u avionskoj nesreći 4. jula 1928.

 Misteriozna smrt Alfreda Levenštajna Izvor: YouTube/screenshot/Jorge Herre

Belgijski bankar Alfred Levenštajn bio je treća najbogatija osoba na svetu kada je navodno ispao iz svog privatnog aviona 4. jula 1928. u čudnoj nesreći koja i danas zbunjuje stručnjake za avijaciju. Tog dana. Levenštajn se ukrcao u svoj privatni avion i otišao sa aerodroma Krojdon u Engleskoj da bi se vratio u Brisel. Bio je to uobičajeni put na koji je često odlazio sa svojim osobljem. Tokom leta, Levenštajn je ustao da ode do toaleta, da bi navodno “pogrešio vrata” i izašao pravo iz aviona.

Levenštajnov pilot, mehaničar i četiri druga putnika navodno nisu bili svesni šta se dogodilo sve dok njegov sekretar Artur Hodžson nije otkrio da zadnja vrata lepršaju na vetru, ali misterija šta se zaista dogodilo Alfredu Levenštajnu ostaje nerešena do danas.

Rođen 11. marta 1877. godine, Alfred Leonard Levenštajn dolazio je iz duge loze bankara plave krvi. Poučen od svog oca Bernarda, nemačko-jevrejskog finansijera, osnovao je bankarski koncern sa sedištem u Belgiji koji je ciljao na zemlje u razvoju širom sveta. Levenštajn je zaradio bogatsvo snadbevajući zemlje trećeg sveta elektroenergetskim objektima. Ulagao je u robu poput sintetičke svile. Zbog strasti za vazduhoplovstvom i stotinama letova iza sebe, Levenštajna su zvali i “leteći bankar” Belgije.

Kada je izbio Prvi svetski rat, Levenštajn je postao jedan od najmoćnijih ljudi u Evropi. To je bilo očigledno kada je, nakon što je belgijska vlada otišla u egzil kao neutralna zemlja nakon nemačke invazije, Levenštajn ponudio 50 miliona dolara bez kamate - da sam otkupi sav dug zemlje.

Pošto je ponuda odbijena, preselio se u Englesku i otvorio holding kompaniju 1926. Samo jedna investicija tokom burnih ‘20-ih donela mu je više od milion dolara. Bio je toliko moćan da su ga konsultovali šefovi država, a britanska vlada ga je odlikovala.

Alfred Levenštajn je takođe postao poznat kao “misteriozni čovek Evrope” i “belgijski Deda Mraz”. Njegova privatna ergela punokrvnih konja pobedeđivala je na mnogim prestižnim trkama, a neposredno pre smrti, zvanično treći najbogatiji čovek je navodno imao na umu profitabilne poslove u Americi.

"Uvek sam koristio ono što se naziva američkim metodama. Volim američku energiju i američku efikasnost. Na mnogo načina moje je gledište slično onom jednog američkog biznismena - zato volim da se njima sarađujem i da se osećam kao kod kuće u njegovoj zemlji", rekao je jednom prilikom Levenštajn.

Koban let za Brisel

Alfred Levenštajn je otputovao za Brisel 4. jula. U avionu su bili njegov pilot Donald Dru, mehaničar Robert Litl, sobar Fred Bakster, sekretar Artur Hodžson i sekretarice Eilin Klark i Paula Bidalon. Poleteli su oko 18 časova.

Avion je bio iznad Lamanša na visini od oko 12 hiljada metara kada se Levenštajn izvinio kako bi otišao do toaleta. Nikada se nije vratio iz zadnjeg dela aviona, a kada je otkriveno njegovo odsustvo, Dru je odmah prinudno sleteo na plažu u blizini Denkerka. Odmah je stigla francuska vojska, avion je zaplenjen, a svih šest putnika ispitano. Britansko ministarstvo vazduhoplovstva sprovelo je testove na avionu 12. jula, zaključivši da bi bilo nemoguće otvoriti zadnja vrata na avionu u letu bez upotrebe velike snage.

Levenštajnovo telo je izvučeno iz vode u blizini Bulonja nedelju dana kasnije. Identifikovano po ručnom satu, na telu nije bilo tragova borbe. Postojala je fraktura lobanje i slomljene kosti ali te povrede su pripisane udaru o vodu, a smrt je proglašena nesrećnim slučajem.

Nakon njegove smrti, pojavile su se brojne teorije, između ostalog se govorilo da je ubijen po nalogu svojih naslednika ili da je izvršio samoubistvo pre nego što je njegovo carstvo propalo.

"Čak i ako pretpostavimo da je izgubio nekoliko desetina miliona franaka, to nikada ne bi uticalo na njega da skoči", tvrdio je jedan od Alfredovih prijatelja.

Nekoliko godina kasnije, Alfredov sin Robert je iz misterioznih razloga upucao jednog od svojih sluga i takođe poginuo u avionskoj nesreći 1941. godine.

(MONDO/Istorijski zabavnik)

Pročitajte i ovo:

Tagovi

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Paja

1928. godine nijedan avion nije leteo na 12000m nego možda na 3000 - 4000m. Padom u vodu ne dobija se fraktura lobanje, ali se dobija od drške pištolja. Bilo bi zanimljivo znati šta se dešavalo sa sekretarom Hodžisom posle tog leta. Nsjverovatnije je postao uspešan i naglo se obogatio, zar ne?

Hari

Oteto, prokleto uvijek je bilo i biće. Zelenašenje, uzimanje kamate od dužnika na kredite nije blagosloveno. Savremeni, legalni vid pljačke dužnika koji su u nevolji ili potrebi. POhlepa i gramzivost uvjek dođu na naplatu.

Mrčela

Nije ispao, nego je gurnut.

special image