NA OVOJ MALOJ PLANETI JE MOGUĆE ŽIVETI?! VEOMA JE SLIČNA ZEMLJI: NASA na pragu velikog otkrića - Ima ih još!

Autor Sara Gajić

Planetu TOI 700 će NASA detaljno proučiti jer voda može da ostane u tekućem obliku, samim tim je moguć život.

Planeta TOI 700 Izvor: Youtube/ VideoFromSpace / Screenshot

Ovo je samo jedan od nekoliko sistema sa više malih planeta u "naseljivoj zoni“ za koje znamo, kaže NASA, zbog čega će detaljno proučiti sistem TOI 700. NASA je u orbiti zvezde koja je udaljena samo 100 svetlosnih godina od nas pronašla malenu planetu, koja je slična Zemlji.

Nazvali su ga TOI 700e i verovatno se radi o stenovitoj planeti koji je 5 posto manja od Zemlje. Ovo je već četvrta planeta oko male i hladne zvezde M razreda.

Za otkriće svih planeta oko TOI 700 zaslužna je misija TESS koja se bavi lovom na egzoplanete. Kao i 700d, planeta koju su otkrili 2020. godine, ova se nalazi u potencijalno nastanjivoj zoni, odnosno da su dovoljno udaljeni od svoje zvezde da voda ostane u tekućem obliku. Što znači i da bi mogli, ili su nekad mogli, podržavati život.

"Ovo je samo jedan od nekoliko sastava sa više malih planeta u zoni života za koje znamo", rekla je Emili Gilbert iz NASA-e i dodala da je zbog toga TOI 700 odličan kandidat za nastavak istraživanja.

(MONDO)

Pročitajte i ovo

crni

Udaljenost od 100 svetlosnih godina znači putovanje od 100 godina tom istom brzinom, što baš nije moguće, jer se mora ići malo ispod te brzine da se sam brod ne bi dezintegrisao, jer sami fotoni se kreću tom brzinom, a sve u subatomskom nivou je sastavljeno od fotona. Još da se doda par godina za ubrzanje do te približne brzine i za usporenje, išlo bi se preko 100 godina, što je neke 4 generacije. Znači da bi stizali tek praunuci i čukununuci koji bi bili sposobni da nešto urade posle putovanja.

Kupus

Hahahaha.... samo 100 svetlosnih godina. 1 svetlosna godina = 10.000 put po milijardu kilometara. Čak i da kada bi putovali brzinom svetlosti ili jos brzih talasa ne bi mogli stinuti, jer od tačke A do tacke B svemir je živ i aktivan, stoga bilo bi mnogo prepreka koje pri toj brzini ne bi mogli zaobici i svaki sudar sa njima znacio bi total dezintegraciju.

komandant 1001

Jedna svetlosna godina je kao 9,45 trilijuna km...pa ti vidi koliko je 100 svetlosnih godina da bi čovek osvojio novi taj svet života......Niakda !