Prema podacima Opšte uprave carine Kine, ukupna vrednost uvoza i izvoza kineske trgovine robom u 2022. je iznosila 42,07 biliona juana, što je 7,7 odsto više u odnosu na 2021., kada je epidemija i dalje pogađala veći deo sveta. Odakle otpornost i vitalnost kineske spoljne trgovine?
Iz perspektive izvoza, jasno smo shvatili dva ključa „tržišta” i „proizvoda”.
Na primer, poslednjih godina kineska industrija električnih vozila snažno se razvijala i njena međunarodna konkurentnost je značajno porasla. Prema podacima Kineskog udruženja automobilske industrije, od januara do novembra 2022. kineska automobilska preduzeća izvezla su 593.000 električnih vozila, što predstavlja mikrokosmos kineskog razvoja spoljne trgovine.
Bilo je takođe sve više partnera u kineskoj spoljnoj trgovini u 2022. godini, izvoz u ASEAN, EU i druge velike trgovinske partnere je brzo rastao, a izvoz u zemlje duž „pojasa i puta” je porastao 20 odsto.
Izvoz solarnih ćelija, litijumskih baterija i automobila je porastao za 67.8, 86.7 i 82.2 odsto. To u potpunosti pokazuje da se globalno tržište ne može odvojiti od „proizvedeno u Kini”, a pozicija Kine kao „fabrike sveta” se ne može zameniti.
Pored toga, kako je Kina prilagodila mere prevencije i kontrole epidemije kovida-19, mnoge međunarodne investicione institucije su podigle prognoze kineskog ekonomskog rasta u 2023. godini.
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!