OTKRIVENA "ZABRANJENA PLANETA"! Šok među naučnicima, poseban teleskop NASA pobio sve teorije - jedna stvar je MISTERIJA!

Autor Aleksandar Blagić

Naučnici su otkrili planetu koja u svom sistemu ima planetu veličine Jupitera koja kruži oko zvezde koja je četiri puta veća od nje.

Otkrivena zabranjena planeta u svemiru Izvor: twitter/@SPACEdotcom

Astronomi su otkrili neobičnu planetu koja se kolokvijalno naziva "Zabranjena planeta", piše "Space". Ova "zabranjena planeta" u svom sistemu se sastoji od planete veličine Jupitera i jedne manje zvezde koja je četiri puta veća od Sunčevog sistema.

Ova novootkrivena planeta kruži oko zvezde crvenog patuljka koji se naziva TOI-5205. Ova zvezda je manja i hladnija od Sunca. Zbog veličine i niskih temperatura, ovakve planete su crvene boje i to ih razlikuje od Sunca po izgledu.

Postojanje ove planete potvrdili su i specijalnog tima naučnika koji je koristio teleskope sa zemlje uz druge instrumente. Ova "egzoplaneta" označena je kao TOI-5205B i ona bi u teoriji trebalo da ima više planeta oko sebe nego neki drugi tipovi zvezda, ali ova zvezda razbija tu dosadašnju teoriju astronoma.

Planetarni sistem TOI-5205 liči na zrno graška koji kruži oko limuna prema rečima naučnika. Naučnici su koristili posebni NASA teleskop "TESS" koji je koristio pad svetlosti izazvan planetom koja prolazi ispred svoje zvezde. Ta pojava naziva se "tranzitni metod" i taj metod iznosio je oko sedam odsto ukupnog izlaza svetlosti zvezde. Zbog toga je i otkrivena takozvana "zabranjena planeta".

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Č

Aj ponovi šta si hteo da kažeš samo na latinskom

Nisam

Cemu sluzi ta NASA da se toliko finansira u SAD? Koga to interesuje. Ona zapadnjacka 1 milijarda planetarne populacije moze odmah na spejs satl na drugu planetu, posto su upropastili industrijalizacijom i ratovima zivot za ostalih 7milijardi ljudske populacije. Neka se isele sto pre sa Zemlje na taj Mesec gde su zaboli americku zastavu TV holivudski pre 60g. Sto nisu otisli do sada u tu Odiseju 2021

VlajkoLO

Мени само није јасно како планета може да буде четири пута већа од СУНЧЕВОГ СИСТЕМА?! Не да је већа од Сунца, него целог сунчевог система.