Od nedelje ujutru traje potraga za posadom koja je bila u podmornici "Titan" koja je krenula ka olupini Titanika. Taj izlet ih je koštao 250.000 dolara po osobi, a prema poslednjim informacijama, ljudi u "Titanu" imaju kiseonika za još oko 40 časova. Jedan stručnjak je zbog toga na društvenim mrežama objasnio o kakvom tipu podmornice se radi i zašto je navodno došlo do kvara i nestanka.
Najpre, radi se o "batiskafu", vrsti podmornice koja služi za rad na ekstremnim dubinama. Žak Kusto i Ogist Pikar su sredinom prošlog veka unapredili ronilački sistem i oni su tvorci ove podmornice koja se danas koristi u naučne i turističke svrhe. Batiskaf je vezan kablom za površinski brod, a u sebi ima elektronske signale za komunikaciju i prepoznavanje pod vodom.
Do kvara batiskafa je došlo, prema nezvaničnim informacijama, zbog prodora vode u pogonski sistem. Komprimovani vazduh se izbacuje iz tanka vazduha u balastni tank, uz istiskivanje vode. Kada se to uradi, podmornica momentalno izranja na površinu. Sistem svakako ima i ručne komande za slučaj kvara ili potpunog nestanka električne energije.
Podmornica "Titan" više ne odašiljava signal, dok je prostor za pretragu ogroman. Hamiš Harding, britanski milijarder, Šahzada Davud (48), jedan od najbogatijih ljudi Pakistana i član upravnog odbora Prinčevog fonda sa sedištem u Velikoj Britaniji, i njegov sin Sulejman (19), su među onima koji su zarobljeni u podmornici “Titan” kompanije “Oušengejt”.
(MONDO)
Zvezda u drami pobedila Partizan i odbranila Kup: Mekintajer doneo petu "Žućkovu levicu" u nizu
Da li je ovo ključni detalj finala Kupa Radivoja Koraća? Snimak otkriva zašto je Obradović pobesneo
"Nisu igrači odlučili finale, znamo svi o čemu pričamo": Obradović siguran da je i navijačima Partizana jasno
"Ako se bilo šta loše desi, odgovorni su Partizanov predsednik i trener": Čović se još jednom oglasio pred meč
Završen protest studenata u Kragujevcu: Petnaestočasovne blokade pod nazivom "Sretnimo se na Sretenje"