Dva bivša radnika kompanije "OceanGate", koja je proizvela nestalu podmornicu "Titan", odvojeno su svojevremeno iznela slične brige o bezbednosti u vezi sa debljinom trupa podmornice. I procena jedne istraživačke laboratorije sadrži oprečne informacije o inženjeringu i testiranju plovila.
Dejvid Lokridž je radio kao nezavisni izvođač za "OceanGate" 2015. godine, a zatim je radio u toj kompaniji između 2016. i 2018. godine, prema sudskim dokumentima. Bio je direktor za pomorske operacije kompanije.
Kompanija je raskinula njegov radni odnos i tužila Lokridža i njegovu suprugu 2018. godine, tvrdeći da je delio poverljive informacije, prisvojio poslovne tajne i koristio kompaniju za pomoć imigraciji, a zatim je stvorio razlog za otpuštanje. U tužbi je navedeno da Lokridž uopšte nije inženjer, nazivajući ga podvodnim pilotom i roniocem.
U tužbi, on je tvrdio da je nepravedno otpušten zbog zabrinutosti za sigurnost i testiranje "Titana".
U njegovoj protivtužbi navodi se da ga je izvršni direktor kompanije "OceanGate", Stokton Raš, zadužio da izvrši inspekciju podmornice. Lokridž je tada izrazio zabrinutost da na "Titanovom" trupu nije nikakvo "nedestruktivno ispitivanje", koje bi proverilo stanje "raslojavanja, poroznosti i dovoljnog prianjanja lepka koji se koristi zbog debljine trupa".
U tužbi se kaže da kada je Lokridž pokrenuo to pitanje, rečeno mu je da ne postoji oprema za izvođenje takvog testa. Tužba je rešena i odbačena u novembru 2018. Uslovi nagodbe nisu objavljeni, a on nije dalje komentarisao.
Sudski dosijei kompanije ukazuju da je bilo mnogo dodatnih testiranja podmornice "Titan" nakon Lokridžovog vremena u kompaniji, i nije jasno da li je bilo koja od njegovih stavki rešena dok je plovilo razvijano. Pogledajte fotografije iznutra!
Još jedan neimenovani bivši radnik kompanije dao je izjavu za "Si-En-En" o slučaju nestale podmornice pod uslovom da ostane anoniman.
Rekao je da je postao zabrinut kada je trup "Titana" od ugljeničnih vlakana stigao, ponavljajući Lokridžovu zabrinutost zbog njegove debljine i prianjanja. Rekao je da je trup napravljen samo do pet inča debljine, dok je rekao da su mu inženjeri kompanije rekli da su očekivali da će biti debljine sedam inča.
Taj bivši radnik prethodno je bio operativni tehničar koji je pomagao pri izvlačenju podmornica iz okeana i pripremama za operaciju ronjenja.
On je rekao da su izvođači i zaposleni imali više pitanja tokom njegovog vremena u kompaniji "OceanGate", a Raš je počeo da se brani i izbegavao je da odgovara na njih tokom sastanaka celog tima. Kada je bivši zaposleni izrazio zabrinutost da bi "OceanGate" mogao potencijalno da krši američki zakon koji se odnosi na inspekcije obalske straže direktno Rašu, izvršni direktor je odbio dalji razgovor, rekao je bivši zaposleni, i tada je dao ostavku.
Kompanija se još uvek nije oglasila povodom ovih tvrdnji.
(MONDO)
Crvena zvezda oštećena? Isplivao snimak sporne situacije: Ovako je PAO poveo, a sudije previdele jedan detalj!
"Da se rekonstruisala nadstrešnica, ovo se ne bi desilo": Vesić najavio da će utvrditi ko je stavljao pečate i potpise
Crvena zvezda i Partizan izvan plej-of zone: Ovako izgleda tabela Evrolige posle sedam kola
"Nadstrešnica nije bila rekonstruisana": Gradonačelnik Novog Sada otkrio tok istrage nesreće na Železničkoj stanici
Panter se raduje porazu Crvene zvezde: Javio se na društvenim mrežama zbog Lesora, reagovao i Anđušić